همشهری آنلاین: سه تن از نمایندگان مجلس درباره عدم رای اعتماد به سید رضا صالحی امیری گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان توضیحاتی را ارائه کردند.

نماینده

اظهارنظر

محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب مردم اردکان

  • با وجود سیاست‌ورزی ریاست محترم جمهوری، به منظور تعامل با مجلس و نمایندگان در عدم معرفی دکتر توفیقی و انتظار ایفای نقش موثر توسط ریاست محترم مجلس و فراکسیون متبوعش برای کسب رای اعتماد سه‌کاندیدای معرفی‌شده، وزارتخانه‌های «آموزش‌وپرورش»، «علوم، تحقیقات و فناوری» و «ورزش‌وجوانان» باز هم شاهد بودیم که هیچ اقدام رسمی در این خصوص انجام نگرفت و موضعی اعلام نشد.
  • از دلایل رای نیاوردن وزیر ورزش عدم باور دولت به نیاز به‌کار تشکیلاتی در مجلس است . دولت باید در سایه ارج‌نهادن به زحمات نمایندگانی که به منزله «السابقون السابقون» در دوران غربت و سختی مرعوب قدرت نشدند و بر فکر و ایده خویش در دفاع از حقوق مردم پای فشردند، نسبت به جذب و جلب نمایندگانی که در سر سودای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها و اعتلای ایران عزیز را دارند بکوشد تا بتواند اهداف خویش را محقق سازد.
  • ای کاش رییس‌جمهور محترم بنا به تقاضای برخی نمایندگان و همکاران در جلسه نوبت عصر مجلس نیز حضور می‌یافتند و برخی شبهات را از موضع یک عالم دینی و سیاستمدار مجرب پاسخ می‌گفتند و هم احساس احترام نمایندگان را برمی‌انگیختند.

سیدمهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی و نماینده مجلس شورای اسلامی

  • با فضایی که در مجلس وجود داشت، اگر تلاش گسترده صورت نمی‌گرفت آرای صالحی امیری کمتر از این هم می‌شد. با توجه به فضای مجلس، صالحی امیری رای بدی هم نگرفت.
  • ورزش نیاز دارد که هرچه زودتر تکلیفش روشن شود. موفقیت این کار در شرایطی است که تعامل خوبی بین مجلس و دولت وجود داشته باشد. بار اولی که وزیر پیشنهادی ورزش معرفی شد، برعکس وزارتخانه‌های دیگر، هیچ تعاملی صورت نگرفت. بعد قرار شد در معرفی وزیر بعدی، تعامل بیشتر شود اما در مورد صالحی امیری هم این اتفاق نیفتاد. این بار امیدوارم گزینه‌ای باشد که با تعامل معرفی شود. الان وزارت ورزش و جوانان را داریم که دود بلاتکلیفی آن به چشم ورزش و جوانان می‌رود.
  • اگر آقای ترکان معرفی شود، او یکی از مدیران قوی دولت است که ارتباط خوبی با دولت دارد و سابقه مدیریتی قوی در نظام دارد. قطعا او نسبت به صالحی امیری شانس بیشتری برای رای آوردن دارد. فقط در این میان دو تردید می‌ماند. یکی مسئولیت های زیادی که ترکان در بخش های دیگر دارد؛ اینکه قرار است این مسئولیت‌ها کم یا واگذار شود و آیا ترکان می تواند برای وزارتخانه ورزش وقت بگذارد یا نه؟ بحث بعدی هم این است که این وزارتخانه، ورزش و جوانان است. در مورد پیر بودن کابینه بحث زیاد شده است. البته مدیریت قوی فاکتوری است که وزارت ورزش نیاز دارد و اگر دولت ایشان را معرفی کند امیدواریم که رای بیاورد. ترکان مهم‌ترین شاخصه اش توان بالای مدیریتی‌اش است.

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس

  • نطق من تاثیری در رای عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی وزیر نداشت و فکر نمی‌کنم تاثیری در نمایندگان گذاشته باشد.
کد خبر 236715
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز