همشهری آنلاین: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تسهیلات تشویقی شهرداری تهران به سرمایه‌گذاران پارکینگ‌های طبقاتی خبر داد و گفت:

برای املاک ۲۰۰ متر و بیشتر پیش‌بینی شده تا طبقات بیشتری بدون محدودیت در زیر زمین و به هر مقدار که از نظر فنی و ژتوتکنیک امکان خاکبرداری وجود داشته باشد، پارکینگ مورد نیاز احداث و تامین شود.

به گزارش تهران سما، علیرضا جاوید با بیان اینکه یکی از اولویت‌های شهر تهران توجه به تامین پارکینگ است، گفت: با رشد روزافزون خودروها در تهران نیاز به تامین پارکینگ‌ها افزایش یافته که البته در ضوابط طرح تفصیلی توجه خوبی به موضوع تامین پارکینگ شده است.

وی افزود: حداقل تامین یک واحد پارکینگ برای املاکی که مساحت 100 متر و بیشتر دارند برای هر واحد مسکونی از ضوابطی است که در این طرح در نظر گرفته و الزامی شده است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: برای اینکه امکان احداث بیشتر پارکینگ‌ها نیز وجود داشته باشد، برای املاک 200 متر و بیشتر نیز پیش‌بینی شده تا طبقات بیشتری بدون محدودیت در زیر زمین به هر مقدار که از نظر فنی و ژتوتکنیک امکان خاک‌برداری وجود داشته باشد، پارکینگ مورد نیاز تامین شود.

جاوید با تاکید بر اهمیت پارکینگ در کلان‌شهر تهران اظهار کرد: همچنین در پهنه‌های مسکونی در املاک با اراضی مساحت 200 متر و بیشتر از طبقه منفی 2 به پایین امکان افزایش سطح اشغال تا 80 درصد و در پهنه‌های تجاری و اداری و مختلط نیز این امکان تا 100 درصد فراهم شده است.

وی با اشاره به ضوابط تشویقی در نظر گرفته شده در طرح تفصیلی برای احداث پارکینگ‌های طبقاتی گفت: در بند یک مصوبه 436 کمیسیون ماده 5 ضوابط تشویقی احداث پارکینگ‌های طبقاتی قید شده و برای اراضی و املاکی که 50 مترمربع و بیشتر مساحت دارند امکان احداث پارکینگ‌های مکانیزه محله‌ای نیز در ضوابط طرح تفصیلی مجاز اعلام شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذارانی که در اراضی و املاکی با یک‌هزار مترمربع وسعت و بیشتر پارکینگ احداث کنند می‌توانند از امتیاز سه طبقه و بیشتر تجاری و رستوران بهره‌مند شوند.

کد خبر 237133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز