گروه اقتصادی: احتمال جیره‌بندی آب در تهران قوت گرفت. معضل کمبود آب با افت شدید فشار آب در برخی مناطق شهر تهران به‌ویژه در شرق پایتخت جدی‌تر شده است و مسئولان شرکت آب و فاضلاب تهران احتمال جیره‌بندی آب را دور از انتظار نمی‌بینند.

روزهای پنجشنبه و جمعه، هشدار شرکت آب و فاضلاب دست‌کم در مناطقی از پایتخت به واقعیت پیوست و قطع چند‌ساعته و افت فشار شدید آب باعث شد تا برخی شهروندان کم‌آبی و بی‌آبی موقت را تجربه کنند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بار دیگر هشدار داد:

در حال حاضر فشار آب در برخی مناطق در شب کاهش می‌یابد و درصورت عدم‌صرفه‌جویی توسط مردم احتمال مدیریت فشار در روز نیز وجود دارد. محمد پرورش به ایسنا گفت: در حال حاضر از ساعت 11شب تا 5صبح در برخی مناطق فشار آب مدیریت می‌شود تا بتوانیم مخازن را آبگیری کنیم و مشکلی پیش نیاید. وی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی 20درصدی در مصرف آب، گفت: مشترکان پر مصرف شناسایی شدند و به کسانی که بیش از 30مترمکعب آب مصرف می‌کنند، اخطار می‌دهیم و پس از آن نسبت به قطع آب اقدام خواهیم کرد. قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران هم گفت: اگر مردم در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب همکاری خوبی نداشتند، با ادامه این روند حدود یک‌ماه دیگر مجبور به جیره‌بندی هستیم.

کد خبر 237157
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز