همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سناتور دیوانه در کنگره تهدید می‌کند که به ایران با بمب اتم حمله می‌کند؛ اهمیتی برای ما ندارد چرا که آمریکا سالهاست به دنبال تهدیدات منطقه‌ای برای ایران است ولی هر بار مجبور به عقب‌نشینی شده است.

به گزارش تسنیم، سرلشگر حسن فیروز‌آبادی در حاشیه نخستین همایش ملی فرماندهی و مدیریت انتظامی و در حضور خبرنگاران با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در مرز ایران و پاکستان و کشته‌شدن 14 تن از نیروهای مرزبانی تاکید کرد: اصل نیروهای دفاعی و امنیتی کشور برعهده جوانان است و خدمت وظیفه عمومی از آنجایی شکل گرفته که جوانان سرشار از انرژی، نشاط و قدرت یادگیری و عملیاتی هستند بنابراین نیروهای کادری در نیروی انتظامی تنها برای سامان‌دادن یگان‌ها و به‌کارگیری نیروها تربیت می‌شوند. لذا این تصور که بخواهیم امنیت کشور را توسط نیروهای کادر تامین کنیم، اشتباه است و منجر به معضلاتی برای مردم می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم تعدادی نیروی کادر در سنین 20 تا 32 سال استخدام و پس از 12 سال تربیت از آنها بهره ببریم قطعا گرفتاری‌های جدیدی برای ما پیش خواهد آمد.

فیروزآبادی ادامه داد: سرباز نیروی بانشاط عملیاتی و کارکنان نیروهای مسلح به عنوان به کارگیرنده این نیروها مطرح هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رخ دادن حوادثی همچون حادثه سراوان تاکید کرد: دشمنان کشور و ابرقدرت‌ها که زخم‌خورده انقلاب اسلامی و به شدت از ایران اسلامی عصبانی هستند، از پشت تپه‌ها به صورت مخفیمانه وارد کشور شده و هنگامی که تعدادی از نیروها قصد جابه‌جایی و تغییر پست بودند به آنها حمله کردند.

وی با بیان اینکه نیروهای تخصصی از سوی ستاد کل به منطقه سراوان اعزام شده‌اند گفت: این نیروها برای بررسی اطلاعاتی و عملیاتی به منطقه اعزام شده و در جهت رفع نقص و مشکلات موجود اقداماتی را صورت خواهند داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تاکید کرد: دشمنی آمریکا با ایران زمانی به پایان می‌رسد که یا آمریکا دست از استکبار و حمایت از صهیونیست‌ها بردارد و یا مردم ایران دچار استحاله شوند و دست از امام بردارند.

فیروزآبادی در ادامه تاکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا شامل تنها یک درصد از جمعیت این کشور می‌شود که ابرسرمایه‌دار و صهیونیست و 99 درصد مابقی شامل این شعار نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه تهدیدات اتمی به ایران از سوی سناتور آمریکایی تنها یک گزافه‌گویی در حد جنون است، گفت: اعتماد به آمریکا از آن رو که امام خمینی آن را شیطان بزرگ نامیده غیرقابل تصور است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص تهدید حمله یکی از سناتورهای آمریکایی به استفاده از بمب اتم برای مقابله با ایران اظهار کرد: یک سناتور دیوانه که در کنگره تهدید می‌کند که به ایران با بمب اتم حمله می‌کند، اهمیتی برای ما ندارد چرا که آمریکا سالهاست به دنبال تهدیدات منطقه‌ای برای ایران است ولی هر بار با ناموفقیت مجبور به عقب‌نشینی شده است.

فیروزآبادی تاکید کرد: بمب اتمی که آمریکا ادعا می‌کند نباید در اختیار ایران قرار بگیرد چگونه می‌تواند با استفاده از آن ایران را تهدید به حمله کند.

وی در پایان با تاکید بر جنون‌آمیز بودن سخنان سناتور آمریکایی گفت: این سخنان نه‌تنها گزافه بلکه صحبت‌هایی است که از روی جنون وی ادا شده است.

کد خبر 237592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز