همشهری آنلاین: در پی تلاش مقامات رژیم صهیونیستی برای اجرایی کردن طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، سازمان همکاری اسلامی، نسبت به آغاز درگیری‌های دینی و مذهبی در صورت اجرای این طرح هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، در پی تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی برای بررسی طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی در پارلمان این رژیم (کنست)، سازمان همکاری اسلامی به مقامات تل‌آویو نسبت به پیامدهای آغاز درگیری‌های دینی و مذهبی در صورت اجرای این طرح هشدار داد.

این سازمان تاکید کرد: در صورت ادامه اقدامات اسرائیل برای تقسیم مسجدالاقصی و صدور مجوز برای یهودیان جهت انجام آیین‌های دینی در داخل این مسجد، مسئولیت عواقب این اقدام بر عهده خود اسرائیل است.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطین، روز سه‌شنبه نشستی در مقر سازمان همکاری اسلامی در شهر جده عربستان با موضوع فلسطین و بیت‌المقدس برگزار شد که در آن هیات‌های بلندپایه از 57 کشور جهان در این نشست شرکت داشتند.

بنا به گزارش منابع خبری در نشست فوق طرح‌های ارائه شده از سوی اسرائیل درباره مقدسات اسلامی و مسیحی موجود در قدس از جمله تقسیم مسجدالاقصی، عامل وخیم‌تر شدن اوضاع در منطقه خاورمیانه اعلام و نسبت به برافروخته شدن آتش درگیری‌های دینی هشدار داده شد.

همچنین شرکت‌کنندگان در این نشست اسرائیل را به از بین بردن امنیت و ثبات در منطقه متهم کردند.

کد خبر 237894
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز