همشهری آنلاین: در آستانه فرا رسیدن هفته بسیج، پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در سال ۱۳۶۲ را برای اولین بار منتشر می‌کند:

رهبر

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب کبیر اسلامى ایران از نخستین روزهاى پیروزى با توطئه‌هاى گسترده و سازمان یافته دشمنان اسلام روبرو گردیده به هر یک از دستاوردهاى انقلاب که بنگرید جز با ایثار و مقاومت مردم در برابر کارشکنى‌هاى مخالفان و معاندان انقلاب بدست نیامده است. و گذار از سنگلاخ معضلات و کارشکنى‌هاى دشمنان که پیوسته کوشیده‌اند چرخ انقلاب اسلامى را از حرکت و پویندگى و ملت ایران را از رشد و پیشرفت باز دارند تنها با حضور مستمر و آگاهانه‌ى مردم در صحنه‌ى مبارزه و در سایه‌ى رهبرى هوشمندانه‌ى امام امت میسور و مقدور گردیده است. عظمت اهداف انقلاب و گستردگى توطئه‌هاى دشمنان ایجاب میکرد که براى حفظ و صیانت انقلاب اسلامى و مردمى و بمنظور مقابله با دشمنان و معاندان نیرویى از خود مردم فراهم آید تا از انقلاب اسلامى و ارزشها و اهداف آن در برابر تهاجم و توطئه عمال ابرقدرتها دفاع کند. چرا که دفاع مستمر و همه جانبه از انقلاب تنها با آموزش و سازماندهى مردمى که حاضرند در راه حفظ انقلاب وجود خود و عزیزان خود را فدا کنند میتوانست کارساز باشد. فرمان رهبر کبیر انقلاب و امام امت مبنى بر تشکیل بسیج مستضعفان در شرایطى که ایران اسلامى و انقلاب شکوهمند ما از هر سو مورد تجاوز و تهاجم دشمنان قرار گرفته بود حرکتى آگاهانه در جهت خنثى‌سازى نقشه‌هاى ابرقدرتها بود که با تحمیل جنگ و محاصره‌ى اقتصادى میخواستند به خیال خود انقلاب را متوقف کنند و دستاوردهاى ملت مسلمان ایران را برباد دهند.

استقبال نیروهاى مؤمن به انقلاب از بسیج و شرکت اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نوجوانان در آن و حرکت سریع و صحیح مردم و دولت در جهت اجراى فرمان امام در مدتى کوتاه نیرویى عظیم از ملت فراهم آورد که میتوان آنرا بحق مکتبى‌ترین و مردمى‌ترین نیروى مقاومت جهانى نامید. بسیج این ارتش عظیم مکتبى و مردمى -که بضرورت انقلاب اسلامى و دفاع از اهداف و آرمانهاى آن بوجود آمده است- دانشگاهى عظیم براى ساختن و پرورش نسلى است آرمانخواه و خداجو که دفاع از مستضعفان سراسر عالم را در سرلوحه‌ى اهداف خویش دارد و جانبازترین و فداکارترین انسانها در آن جمع شده‌اند تا از محرومان و مستضعفان عالم در برابر تجاوز جهانخواران قدرتمند و نیروى اهریمنى ابرقدرتها دفاع کنند. در ایران اسلامى شمع وجود جوانان دلباخته انقلاب گرمى‌بخش و برافروزنده‌ى سنگرهاى نبرد حق بر ضد باطل است. بسیجیان جوان گلهاى بوستان انقلاب نیروى حیاتبخش انقلاب و مایه‌ى امید و دلگرمى ملت و رهبر انقلابند. امروز از این قدرت سربرآورده از متن مردم و جوشیده از دل انقلاب هراسى در دل دشمنان خانه کرده است. چرا که میدانند نسلى که امروز با شرکت در بسیج چنین آگاهانه و عاشقانه از حریم انقلاب پاسدارى میکند فردا همچون توده‌ى فولادى آبدیده در برابر آنان قرار خواهد گرفت و سد راه مطامع آنان خواهد شد. اینک شما بسیجیان که بنیانى مرصوص در دفاع از انقلاب اسلامى بنا نهاده‌اید بدانید که حرکت قهرمانانه‌ى شما براى همیشه در صفحات تاریخ جوانمردى و ایثار ثبت شده است و اگر همه‌ى وجود دشمنان اسلام چنگ و ناخن شود نخواهد توانست نام عزیز و مبارک شما را از صفحات تاریخ بزداید. شما نمونه‌ى جوانمردى و فتوت و ایثار و دلاورى در تاریخ مى‌باشید چه دشمن بخواهد چه نخواهد. و اگر من امروز جملاتى بصورت توصیه در این پیام به شما میگویم از این روست که از صمیم دل میدانم شما در راه تعالى و پیشرفت، هر توصیه‌ى برادرانه را با صمیمیت و پشتکار به کار خواهید بست:

۱- شما سرباز امام زمان علیه السلام و پشتوانه اسلامید. تقوى، تواضع، فروتنى و گذشت در برابر ضعفا و مقاومت در برابر زورمندان و ستمگران از صفات سربازان امام عصر علیه السلام میباشد. جامه‌ى تقوى بر تن کنید و پیوسته فروتن و بزرگوار باشید تا وجودتان موجب آرامش خاطر محرومان و مستضعفان شود.

۲- شما سرباز اسلامید و سرباز اسلام باید اسلام‌شناس و عمل‌کننده به دستورها و تعالیم اسلام باشد. از آموزش‌هاى عقیدتى غافل نباشید. وجود ارزشمند خود را به عطر دلنواز قرآن بیارایید . قرآن بخوانید و به احکام آن عمل کنید.

۳- امروز جبهه‌هاى نظامى به نور وجودتان روشن است و پشت جبهه از همت مردانه‌ى شما گرم. اما فردا شما در همه جبهه‌هاى نبرد فرهنگى سیاسى و اقتصادى حضور خواهید یافت. از هم اکنون خود را براى ایران اسلامى آینده که در آن محرومان و مستضعفان همه‌ى نیروى خود را تنها صرف سازندگى فرهنگى، سیاسى و اقتصادى خواهندکرد آماده کنید.

۴- مساجد که نیروهاى بسیج از آن تغذیه میکنند باید همچنان بصورت پایگاه بسیج باقى بماند. نیروى مساجد در بسیج مردم نیرویى منحصر و معنى دار است.

بسیج تنها تا آن روز پیروز است که در یک دست بسیجى«قرآن» و در دست دیگرش«سلاح» باشد. راز پیروزى مسلمین و وحشت و هراس دشمنان و معاندین از مسلمین در برافراختن پرچم قرآن است. بسیج باید مطیع مسجد، حامى مسجد، عامل به قرآن و حافظ قرآن باشد. موفقیت شما عزیزان را در راه خدمت به اسلام و مسلمین از درگاه خداوند متعال خواهانم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

برادر شما سید على خامنه‌اى
رئیس جمهورى اسلامى ایران
۴ آذر ۱۳۶۲

کد خبر 239179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز