همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در عمره سال جاری حداقل قیمت‌ها یک میلیون و ۷۰۰ هزار و حداکثر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

به گزارش همشهری آنلاین، سعید اوحدی در نشست خبری که امروز در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد با اشاره به کاهش قیمت‌های عمره سال جاری گفت: هر سال 3 دوره اعزامی به عمره مفرده وجود دارد دوره اعزام هادی در ماه‌های عادی سال، دوره ماه رجب، شعبان و رمضان که در این دوره قیمت‌ها در عربستان افزایش پیدا می‌کند و دوره اعزامی رمضان و اعزام‌های ویژه نوروز که قیمت‌ها در این دوره اعزام‌ها نیز بر اساس درجه‌بندی هتل‌ها متفاوت می‌کند.

وی ادامه داد: در موسم عمره سال 91 نسبت به سال 90، 36 درصد افزایش قیمت داشتیم اما خوشبختانه در سال جاری 15.6 درصد قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در دوره اعزامی رجب، شعبان و رمضان امسال به طور متوسط 11.4 درصد قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است و کاهش قیمت‌ها در ایام نوروز نیز به همین ترتیب می‌باشد.

وی افزود: در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان سال گذشته 33 درصد افزایش قیمت داشتیم که خوشبختانه امسال این اتفاق صورت نگرفت.

اوحدی خاطرنشان کرد: سال گذشته حداقل قیمت‌ها 2 میلیون و 157 هزار تومان بوده است و بالاترین قیمت 3 میلیون و 500 هزار تومان بود اما امسال با توجه به صرفه‌جویی‌ها و کاهش هزینه‌های انجام شده حداقل قیمت یک میلیون و 700 هزار تومان است و حداکثر قیمت‌ها 2 میلیون و 800 هزار تومان می‌باشد.

وی افزود: در گروه‌های قیمتی که با پرواز صعودی انجام می‌شود در مجموع 10 درصد قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است.

اوحدی در خصوص ظرفیت عمره سال جاری گفت: در موسم حج بحث افزایش 50 تا 60 درصدی ظرفیت عمره با وزیر حج عربستان مطرح کردیم که خوشبختانه با این موضوع موافقت شد.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص ثبت‌نام‌های عمره گفت: از روز چهارشنبه 6 آذرماه ثبت‌نام‌ها از 18 استان از طریق جراید کثیر الانتشار به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: پنج‌شنبه 7 آذر 10 استان دیگر و روز جمعه 8 آذر ثبت‌نام در استان‌های تهران، قم، قزوین و البرز آغاز می‌شود.

اوحدی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که اعزام‌ها از 15 ماه صفر آغاز شود و امیدوار هستیم سیستم ویژه الکترونیکی عربستان از اول ماه سفر باز شود که اگر این اتفاق بیفتد برنامه عمره ما نسبت به سال گذشته حدود 40 روز زودتر انجام می‌شود.

اوحدی ادامه داد: برای اعزام امسال اولویت یک تا 300 را اعلام کرده‌ایم که برداشت ما این است این ظرفیت به طور کامل پر نشود و به طور مرتب ظرفیت‌ها را بررسی می‌کنیم تا در صورت تکمیل نشدن ظرفیت اولویت‌های جدید را اعلام کنیم.

کد خبر 239971
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز