همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: بنده به سهم خود، به دولت که گام اول در نتیجه‌بخش شدن مذاکرات را محکم برداشت تبریک می‌گویم اما باید بدانیم راه پر فراز و نشیب و سختی را در پیش داریم و نیازمند انسجام و وحدت ملی برای رسیدن به پیروزی نهایی هستیم تا احقاق حقوق ملت ایران و همه ملت‌های دیگری که جمهوری اسلامی ایران پیشتاز آنها است را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار تهران سما، دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» در محل باغ کتاب تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: خداوند را شاکرم که توفیق این پیروزی نصیب ملت ایران شد تا به قدرت‌های بزرگ و یکجانبه‌نگر این را بفهماند که با ظلم و زور نمی‌توان کاری را از پیش برد. ملت ایران نشان داد راهی جز گفت‌وگو، متانت و قبول دیگر دولت‌ها و ملت‌ها وجود ندارد و این افتخار برای ملت ابران باقی ماند که با ایستادگی خود سیطره آمریکا را شکست و این افتخار را در تاریخ به نام خود ثبت کرد تا به دیگر ملت‌ها و دولت‌ها این راه و روش برگرفته از انقلاب اسلامی را نشان دهد.

شهردار تهران همچنین با تبریک هفته بسیج گفت: بسیجیان و دریادلان بسیجی علاوه بر ایثار و از خود گذشتگی به ما آموختند که راه نجات و مدیریت درست، تأسی به فرهنگ بسیج است؛ فرهنگی که باید در آن بفهمیم که خودمان موضوعیت نداریم و باید خودمان را برای اهداف بزرگ جامعه اسلامی و باورهای اسلامی فدا کنیم. همچنان که بسیج در عرصه‌های سخت نشان داد که جز حفظ عزت ملی در زمینه‌های مختلف چیز دیگری را دنبال نمی‌کند و بسیج جز یک سازمان منسجم تبلور یافته در مردم در عرصه‌های مختلف، چیز دیگری نیست. این امر به برکت انقلاب اسلامی و روح ملکوتی امام راحل (ره) است.

دکتر قالیباف تصریح کرد: امیدواریم پاسدار خون شهدا و مخصوصاً شهدای بسیج باشیم و راه این امر نیز حفظ روحیه ایثار و از خودگذشتگی در همه عرصه‌ها است بنابراین باید از تک‌محوری از یک سو و از خودباختگی از سوی دیگر پرهیز کنیم.

شهردار تهران در ادامه از ناشران، مدیران، حوزه‌های علمیه، مدارس و یکایک همکاران و دست‌اندکاران برای برگزاری این نمایشگاه تشکر کرد و گفت: اگر همکاری دست‌اندرکاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مردم نبود، حتماً شهرداری تهران توفیق انجام این کار را نداشت.

قالیباف ادامه داد: بر این باور هستیم که در شهر به دو چیز نیازمندیم، نخست شهروند آگاه و مسئول و دوم مشارکت‌پذیری شهرداری و دخیل کردن مردم در اداره امور است؛ در این میان برای یک شهروند آگاه و مسئول توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی و در رأس آن بحث کتاب و کتابخوانی به عنوان مهم‌ترین حرکت فرهنگی به شمار می‌رود و این موضوع می‌تواند شهروند آگاه و مسئول را تربیت کند.

وی افزود: اگر شهرداری تهران در این شرایط سخت که مشکلات اقتصادی مخصوصاً در حوزه اقتصاد فرهنگ وجود دارد کاری انجام داده است، بر اساس وظیفه اسلامی و انسانی بوده است. چراکه شرایط اقتصادی باعث شد تا فرهنگ در سبد خانواده بخش قابل توجهی از جامعه جایی نداشته باشد، اما شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی باید بخشی از کمبودهای اقتصادی در این حوزه را جبران کند تا بیش از این به عرصه فرهنگی و کتابخوانی صدمه وارد نشود.

کد خبر 240138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز