همشهری آنلاین: مشاور عالی فرماندهی کل قوا با تاکید بر هراس آمریکا از اقتدار جمهوری اسلامی، گفت: ایران اسلامی با تفکر بسیجی و تکیه بر این فرهنگ ناب، دارای جلال و اقتداری بزرگ در منطقه و عرصه بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی، چهارشنبه شب در محل موسسه خدمات مشاوره و جوانان آستان قدس رضوی اظهار کرد: بی تردید استراتژی نظام اسلامی، روسیه و چین موجب شد تا منافقین جهان اسلام و لابی های صهیونیستی در سوریه با شکست ذلیلانه ای روبرو شوند و نتوانند نقشه های خود را عملیاتی سازند.

شکست استراتژیکی آمریکا و عربستان

وی با تاکید بر اینکه آمریکا، ترکیه و عربستان در جنگ سوریه شکست استراتژیکی خوردند، افزود: برخی کشورها نظیر آمریکا، عربستان و ترکیه برای سقوط رژیم بشار اسد تلاش کردند اما به دلیل نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی آنها نتوانستند توطئه ها و نقشه های خود را به خوبی پیاده کنند.

هراس آمریکا از اقتدار جمهوری اسلامی

دستیار و مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: آمریکا به شدت از اقتدار جمهوری اسلامی هراس دارد و این امر در حالی است که این کشور در منطقه با شکست استراتژیکی مواجه شده و به همین دلیل وارد مذاکره و ارتباط با جمهوری اسلامی شده است.

سردار رحیم صفوی با اشاره به وقایعی که در مصر نیز اتفاق افتاده، بیان کرد: کشور مصر 80 میلیون جمعیت دارد و دارای تمدنی غنی است و بی شک آنچه در مصر اتفاق افتاده بر خلاف اراده مردمی بوده و من گمان می کنم نهضتی دیگر در مصر رخ دهد.

به گفته وی عدم وجود رهبری واحد مصر را با اختلافات بسیاری روبرو کرده زیرا محوریت یک رهبر در پیروزی و موفقیت یک انقلاب نقش برجسته ای دارد.

جمهوری اسلامی با تفکر بسیجی دارای اقتداری بزرگ در عرصه بین‌المللی است

دستیار و مشاور مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش بسیج نیز گفت: جمهوری اسلامی با تفکر بسیجی و تکیه بر این فرهنگ ناب دارای جلال و اقتداری بزرگ در منطقه و عرصه بین‌المللی است.

رحیم‌صفوی با اعلام اینکه هدف بسیج مردم‌یاری و مردم‌داری بوده، افزود: بسیج از متن مردم برخواسته بنابراین مسئولان سیاسی و فرهنگی کشور باید با بهره گیری از تفکر بسیجی سهم بسزایی در روند تغییر و تحولات در منطقه و جهان داشته باشند.

مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد: امروز نه تنها بسیج بلکه همه ملت باید تغییر و تحولات را درک کرده و نسبت به اتفاقاتی که در جهان و منطقه روی می دهد آگاه باشند.

درک دشمن شناسی در میان جوانان

وی تصریح کرد: بی تردید بسیجیان انقلابی باید با فهم عمیق از رهنمودهای مقام معظم رهبری و آرمان های نظام اسلامی، درک دشمن شناسی را در جوانان بیشتر کرده تا نظام اسلامی همچون گذشته با تحلیلی واقع‌بینانه و با تکیه بر عقلانیت سیاسی و عملکرد جهادی از پیچ تاریخی عبور کند. 

کد خبر 240429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز