طلسم نشست با خبرنگاران در سازمان میراث فرهنگی پس از ۱۰۰روز شکست تا معاون گردشگری بر ترازوی ارزیابی افکارعمومی و فعالان صنعت گردشگری بنشیند.

نشست معاونت گردشگری

 اما نشست مرتضی رحمانی موحد که پیش‌تر سفیر ایران در نیوزیلند بود و بعدتر به مرکز توسعه صادرات غیرنفتی و نمایندگی ایران در پیمان شانگهای رفت.

معاون گردشگری کشور دیروز با اعلام برنامه‌های در حال اجرا در معاونت زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی از اقداماتی خبر داد که به‌گفته وی، موجب توسعه صنعت گردشگری خواهد شد. این مقام مسئول در سازمان گردشگری گفت: در زیرساخت‌های مرتبط با صنعت گردشگری دچار ضعف هستیم. برنامه‌های شتابزده موجب شده تا موج بزرگی از تقاضاهای ساماندهی نشده در این صنعت ایجاد شود.

بخش‌های تکراری

معاون گردشگری کشور اگرچه از تجدیدنظر در بازارهای گردشگری ایران خبر داد، اما به‌نظر می‌رسد برنامه‌های او در مورد بازارهای هدف گردشگری به جز 2 مورد پیش از این نیز مطرح بوده است. مرتضی رحمانی موحد به چین و آسیای شرقی به‌عنوان بازار هدف ایران اشاره کرد که از 3سال قبل نیز مورد توجه بود. او به بازار کشورهای همسایه اشاره کرد که سال‌هاست به‌عنوان بازار گردشگری ایران شناخته شده‌اند. حرف جدید او در مورد بازارهای هدف گردشگری کشور تنها زمانی گفته شد که او پس از نزدیک به یک دهه از توجه به بازارهای سنتی ایران در اروپا و آمریکای شمالی خبر داد. آنطور که رحمانی موحد به خبرنگاران گفت، دفاتر گردشگری در خارج از ایران نیز ظرف یک‌ماه آینده و در کشورهای هدف کارشان را شروع می‌کنند.

معاون گردشگری کشور انتقادهای جدی به انتخاب برخی مناطق نمونه گردشگری کشور دارد. به گفته او، برخی از مناطق گردشگری با معارضین ملکی مواجه هستند و انتخاب بسیاری از آنها نیز توجیه منطقی نداشته است. وی می‌گوید، 150جلسه برای تدوین برنامه‌های گردشگری با کارشناسان و فعالان صنعت گردشگری داشته است، اما برخی انجمن‌های سراسری فعال در حوزه گردشگری کشور پیش‌تر به روزنامه همشهری اعلام کرده بودند حتی یک‌بار هم با معاون گردشگری دیدار نداشته‌اند. رحمانی موحد به موج افزایش تقاضای گردشگران ورودی به ایران اشاره کرد و گفت: این وضعیت نشان می‌دهد که باید آمادگی کامل را در جذب موج گردشگران داشته باشیم. وی گفت، برنامه‌اش برای معاونت گردشگری کشور آن است که این معاونت مفید باشد نه مهم و بر همین اساس باید به سمت کاهش تصدیگری‌ها رفت. کاهش تصدیگری‌های دولتی در سازمان میراث فرهنگی از جمله برنامه‌هایی بود که در اواخر دولت دهم توسط محمد شریف ملک‌زاده، رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی اعلام شد.

کد خبر 240839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز