خبرنگار امریکایی که برای پوشش خبری کنفرانس بین المللی صنایع دستی به ایران آمده، به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می گوید که همسرش طی تماس تلفنی به او سفارش کرده وقتی در خیابان راه می رود زیاد به مردم نگاه نکند، با کسی حرف نزند و مراقب خودش باشد. او می گوید :مردم امریکا نادان نیستند ولی این تصویر ذهنی است که از ایران برایشان ساخته شده است

به گزارش گروه شهری روزنامه همشهری اسفندیار رحیم مشایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در تشریح برنامه های گردشگری ایران برای خبرنگارانی از کشورهای امریکا، آلمان، اسپانیا، روسیه، کره جنوبی و چین آمده‌اند، طراحی سفرهایی همچون سفری که این خبرنگاران به ایران داشته اند را برای ، دیپلمات ها و نخبگان کشورهای خارجی،  از جمله برنامه های خود عنوان می کند. تسهیلات اخذ ویزای ایران برای خارجی ها و افزایش مدت اقامت آنها از دیگر مسائلی است که برای خبرنگاران خارجی جالب توجه است.

رحیم مشایی خود را از جانب رئیس جمهور برای توسعه گردشگری ایران مامور معرفی می کند و با اطمینان می گوید که تا پایان سال 2007 میلادی،  تغییرات ایجاد شده در صنعت گردشگری ایران به خوبی قابل مشاهده خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت گردشگری ایران پاسخگوی تمام سلیقه های دنیاست، یکی از برنامه ها را بهبود خدمات رسانی سفرهای داخلی ایران عنوان می کند تا از این طریق، امکانات سرویس دهی به گردشگران خارجی نیز به مرور فراهم شود.

رحیم مشایی افزود: ما تمایل داریم که همه مردم جهان به ایران سفر کنند هم با ملت ایران آشنا شوند و هم از جاذبه های تاریخی و طبیعی ایران استفاده کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان این که شرایط امروز دنیا از نظر سیاسی و امنیتی مورد پذیرش اکثریت جهانیان نیست، اظهار داشت: ما در شرایطی هزاره سوم را آغاز می کنیم که شاهد تحولات ناپسند و نامطلوبی در نقاط مختلف دنیا هستیم.

وی در ادامه گفت: ایران برخلاف تبلیغات وسیعی که، عامدانه از سوی قدرت های دنیا علیه ما جاری است، سرزمین دوستی برای همه مردم دنیا است.

رحیم مشایی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار آمریکا درباره روابط ایران و آمریکا گفت: ما مردم آمریکا را بسیار دوست داریم و آنها هم مثل باقی مردم دنیا هستند اما دولت آمریکا مایل نیست که فضای موجود را بشکند.

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: امروز نزدیک به 30 سال که از انقلاب می گذرد در بهترین شرایط سیاسی و امنیتی هستیم و توسعه و پیشرفت را با کمال افتخار دنبال کرده و به طور اجتناب ناپذیری به طرف آینده روشنی در حال حرکت هستیم و ما گردشگری را عامل بسیار مهم برای تسریع و رسیدن به این آینده روشن می بینیم.

امیدواریم نخستین گام ها و برنامه های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در جهت توسعه فرهنگ گردشگری و تبلیغات گردشگری جهانی که به مرحله اجرا رسیده  است، با موفقیت پیش رود. هر چند خبرنگارانی که برای پوشش خبری کنفرانس صنایع دستی به ایران آمده  و میهمان رئیس سازمان بودند، با تبلیغاتی که از سوی برگزارکنندگان این کنفرانس جهانی صورت می گیرد کمتر از حد انتظار بود.

کد خبر 241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز