همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت از اعلام مرحله دوم اولویت‌های جدید ثبت نام در کاروان‌های عمره مفرده خبر داد و گفت: بر این اساس، استان‌ها می‌توانند با توجه به ظرفیت خالی کاروان‌های خود تا اولویت ۴۰۰ بانک ملت را فراخوان کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، سعید اوحدی گفت: نام‌نویسی در کاروان‌های عمره امسال از 6 آذر ماه با اولویت‌های یک تا 300 بانک ملت که در ثبت نام عمومی سال 87 شرکت کرده‌اند و دارندگان قبوض قدیمی بانک ملی تا تاریخ پنجم فروردین ماه سال 86 آغاز شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت برخی کاروان‌ها، در مرحله نخست به استان‌ها اجازه داده شد بر اساس ظرفیت خالی کاروان‌های خود حداکثر تا اولویت 330 ثبت‌نام شوند.

اوحدی یا یادآوری اینکه ظرفیت کاروان‌های بسیاری از استان‌ها تکمیل شده است، گفت: ظرفیت کاروان‌های تعدادی از استان‌ها خالی است که به آنها اجازه داده شد تا اولویت 400 بانک ملت(مرحله دوم) ثبت نام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: مردم از طریق جراید و رسانه‌های استانی و اداره کل حج و زیارت استان مربوطه می‌توانند از اولویت‌های جدید استان خود مطلع شوند.

به گفته اوحدی در مجموع تاکنون ظرفیت 75 درصد کاروان‌های عمره امسال تکمیل شده و روند ثبت نام در کاروان‌ها بسیار روان است.

وی افزود: مرحله دوم اعزام‌های عمره مفرده که از فروردین ماه سال آینده آغاز می‌شود، با فراخوان اولویت‌های 400 به بالا آغاز خواهد شد.

طبق اعلام رئیس سازمان حج و زیارت، 850 هزار زائر ایرانی در قالب بیش از پنج هزار کاروان به زیارت خانه خدا در عمره امسال مشرف می‌شوند.

هزینه سفر به عمره مفرده امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش یافته و حداقل و حداکثر هزینه سفر به عمره مفرده 93-92، به ترتیب یک میلیون و 700 هزار تومان تا دو میلیون و 800 هزار تومان است.

معاون، حج، عمره و عتبات سازمان حج گفت: زائران عمره که ثبت نام قطعی کرده و برای صدور ویزای آنها اقدام شده است، می‌توانند با مراجعه به بانک ملت ارز مسافراتی دریافت کنند.

شرایط ارز زائران عمره‌گزار

 ناصر خدر نژاد معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت سهمیه ارز مسافرتی عمره را همانند سال گذشته دانست و گفت: زائرانی که ثبت نام قطعی کرده و ویزای آنها صادر شده است می‌توانند با مراجعه به بانک ملت ارز مسافرانی دریافت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه سهمیه ارز از موارد مهمی است که برای زائران مطرح می‌شود، لیست اسامی زائرانی که ثبت نام قطعی کرده و برای آنها اقدام به اخذ ویزا شده است به بانک ملت ارسال و همانند سال گذشته می‌توانند 300 دلار بابت هر زائر برای تشرف دریافت کنند.

معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج با اشاره به اینکه ارز مسافرتی تنها برای یک مرتبه در سال به هر زائر تعلق می‌گیرد، افزود: مدیران و روحانیون کاروان‌ها نیز مانند دیگر زائران می‌توانند برای یک مرتبه در سال ارز مسافرتی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه فروش ارز مسافرتی به نرخ مبادله‌ای است، افزود: بر این اساس مسافرانی که در هر مقطع زمانی از سال 1392 از ارز مسافرتی خود استفاده کرده‌اند از ابتدای سال 1393 می‌توانند از ارز مسافرتی جدید خود بهره‌مند شوند.

بر اساس مقررات ارزی بانک مرکزی که در اوایل آذرماه سال 1391 اعلام شده بود، فروش ارز به نرخ مبادله‌ای به شرکت‌های منتخب برای اعزام زائران به عمره مفرده و عتبات عالیات نیز بلامانع شده است.

کد خبر 241324
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز