حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ در پیامی‌ خطاب به حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، پیروزی مقاومت اسلامی ‌را پیروزی اسلام، و موجب عزت ملت‌های عرب و شکسته شدن هیبت دروغین ارتش رژیم صهیونیستی دانستند

و تصریح کردند: دشمن اکنون در صدد پاشیدن ویروس بی‌صبری و تردید در مردم، و ایجاد اختلاف میان سیاست‌مداران لبنان است اما شما در خنثی کردن این توطئه‌ها موفق خواهید شد و پیروزی دومی ‌به دست خواهید آورد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) متن پیام ولی امر مسلمین به این شرح است:

برادر مجاهد و بسیار عزیز جناب آقای سیدحسن نصرالله ادام الله عمره و عزه و عافیه

سلام علیکم بما صبرتم

درود بر شما و بر دیگر برداران و بر یکایک مجاهدان حزب الله

آن‌چه شما با جهاد و مقاومت بی‌نظیر خود به امت اسلامی ‌هدیه کرده‌اید از حد توصیف این جانب بالاتر است، جهاد دلاورانه و مظلومانه‌ی شما که نصرت الهی را به شما ارزانی داشت، بار دیگر ثابت کرد که سلاح‌های مدرن و مرگبار در برابر ایمان و صبر و اخلاص، ناکارآمد است و ملتی که ایمان و جهاد دارد مغلوب سیطره‌ی قدرت‌های ستمگر، نمی‌شود.

پیروزی شما پیروزی اسلام بود، شما توانستید به حول و قوه‌ی الهی ثابت کنید که برتری نظامی‌ به ابزار و سلاح و هواپیما و ناو تانک نیست به قدرت ایمان و جهاد و فداکاری همراه با عقل و تدبیر است، شما برتری نظامی‌ خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کردید، تفوق معنوی خود را در ابعاد منطقه‌ای و جهانی تثبیت نمودید، افسانه‌ی شکست ناپذیری و هیبت دروغین ارتش صهیونیست را به سخره گرفتید، و آسیب پذیری رژیم غاصب را به نمایش گذاشتید، شما به ملت‌های عرب، عزت بخشیدید و توانایی‌های آنان را که ده‌ها سال به وسیله‌ی تبلیغات و سیاست‌های استکباری،‌انکار شده بود، در صحنه‌ی عمل به همه نشان دادید.

آن‌چه اتفاق افتاد حجتی از سوی خداوند بر همه‌ی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی‌ و به ویژه در منطقه‌ی خاورمیانه است، شما بار دیگر مصداق این کلام نورانی قرآن شدید:

" قد کان لکم آیه فی فئتین التقتا فئه تقاتل فی سبیل الله و اخری کافره یرونهم مثلیهم رای العین و الله یوید ینصره من یشاء ان فی ذالک لعبره لاولی الابصار"

این اولوالابصار، امروز توده‌های میلیونی و جوانان غیور و مومن در کشورهای منطقه و سیاسیون سالم، و زمامداران و رهبران مستقل و خردمندند.

جهاد مظلومانه‌ی شما، دشمن را افشا کرد و چهره‌ی حقیقی او را به نمایش گذاشت، کشتار بی‌رحمانه‌ی مردم غیرنظامی‌، به خاک و خون کشیدن کودکان بیگناه و زنان بی دفاع، حادثه‌ی قانا و نظائر متعدد آن، ویران سازی هزاران خانه و کاشانه و آواره کردن هزاران خانواده، نابود کردن زیرساخت‌های بخش مهمی‌ از لبنان، و فجایعی از این قبیل، چهره‌ی حقیقی زمامداران امریکا و برخی دولت‌های اروپایی را در کنار چهره‌ی کریه و منفور رژیم صهیونیستی به همه نشان داد.

نشان داد که شعارهای منافقانه‌ی آنا در باب حقوق بشر و آزادی و دموکراسی، چقدر آلوده به دروغ و فریب و رذالت است.

نشان داد که وقتی زمامداران کشورها از رحم و شفقت و منطق و صداقت بیگانه باشند چه فجایعی ممکن است برای جامعه‌ی انسانیت پیش بیاید، سخنان اخیر رییس جمهور امریکا در دفاعی قلمداد کردن جنایات رژیم صهیونیستی و ادعاهای خنده‌آور او درباره‌ی پیروز شدن اسراییل در جنگ لبنان، نمونه‌ی روشنی از این بی رحمی ‌و شقاوت و بی‌منطقی را در برابر چشم همه گذاشت.

و اما لبنان .. و ما ادارک ما لبنان .. لبنان به برکت همت و شجاعت مردم خود درخشید. دشمن به غلط پنداشته بود که با حمله به لبنان ضعیف‌ترین حلقه‌ی کشورهای منطقه را هدف قرار می‌دهد و طرح وهم‌آلود خاورمیانه‌ی دلخواه خود را کلید می‌زند.

دشمن یعنی امریکا، اسراییل از صبر و هوشمندی و دلاوری ملت لبنان غافل بود، از توانایی بازوان سطبر لبنان غافل بود، از سنت الهی " . . . کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله و الله مع الصابرین " غافل بود.

ملت لبنان و جوانان دلاور و سیاستمداران هوشمندش با سیلی سخت خود او را از این غفلت بیرون آوردند،‌ دشمن اکنون درصدد بریدن این بازوی توانا و کارامد است. درصدد ایجاد اختلاف میان سیاستمدران است، در صدد پاشیدن ویروس بی صبری و تردید در مردم است.

همه باید در برابر این سمپاشی‌ها بیدار باشند، به حول و قوه‌ی الهی شما در خنثی کردن توطئه‌های آنان موفق خواهید شد و پیروزی دومی به دست خواهید آورد.

انشاءالله جهادی که اکنون در این میدان جدید، پیش روی شماست مانند جهاد فداکارانه‌ی شما در میدان نظامی‌، حائز اهمیت و در آن، صبر و توکل و اخلاص و تدبیر، تعیین کننده است.

به شما و دیگر برداران و دلاوران عرصه‌ی جهاد درود می‌فرستم و دست و بازوی همه‌ی شما را می‌بوسم.

سیدعلی خامنه‌ای

 ‪ ۲۵‬مرداد ‪۱۳۸۵

کد خبر 2415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز