گروه حوادث: زوجی که به‌خاطر درگیری‌های فامیلی دست به قتل معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت زده بودند در آخرین جلسه بازپرسی، اتهام خود را قبول کردند.

هفته گذشته آخرین جلسه بازپرسی از زوجی که دست به قتل صفدر رحمت آبادی، معاون پارلمانی وزیر صنعت زده بودند در شعبه دهم دادسرای جنایی تهران برگزار شد. پس از این جلسه، قرار است برای متهمان قرار مجرمیت صادر شود و پس از آن پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده خواهد شد.در جلسه آخر، بازپرس سپیدنامه، اتهام این زوج را برای آخرین بار به آنها تفهیم کرد و زن و شوهر، آن را پذیرفتند.

در این میان مرد میانسال به مباشرت در قتل عمدی معاون وزیر با شلیک گلوله و همسرش نیز به معاونت در قتل متهم شدند.این زوج در آخرین جلسه بازپرسی بار دیگر همان اظهارات قبلی خود را تکرار کردند. مرد 42ساله گفت: مقتول از بستگانم بود و من از او ناراحتی شدیدی به دل داشتم. برای همین تصمیم گرفتم هر طور شده از او انتقام بگیرم. وی افزود: مدت‌ها بود که نقشه قتل او را در ذهن داشتم. قبل از حادثه به غرب کشور سفر کردم و در آنجا یک اسلحه خریدم تا اینکه روز حادثه، همسرم با او تماس گرفت و در میدان سبلان قرار گذاشتند.

آن روز همراه همسرم به آنجا رفتیم. همسرم روی صندلی جلو نشست و من لحظاتی پس از او روی صندلی عقب ماشین نشستم. بعد از گفت‌وگویی کوتاه، اسلحه را از زیر کتم بیرون کشیدم و اقدام به شلیک کردم. چون اطراف دسته‌های عزاداری بود کسی صدای شلیک گلوله را نشنید و بعد از اینکه مقتول خون‌آلود پشت فرمان ماشینش افتاد، بلافاصله من و همسرم پیاده شدیم و اسلحه را در بزرگراهی در آن حوالی انداختیم و فرار کردیم.

پس از اظهارات این مرد، همسرش نیز اتهام معاونت در قتل و کشاندن مقتول بر سر قرار را گردن گرفت و حضور و نقش خود در جنایت را قبول کرد. متهمان بعد از اینکه آخرین دفاعیات خود را در برابر قاضی سپیدنامه بازپرس جنایی تهران مطرح کردند راهی زندان شدند تا مراحل رسیدگی به پرونده‌شان ادامه پیدا کند. براساس این گزارش، ماجرای قتل معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ساعت 20:30یکشنبه 19آبان‌ماه فاش شد؛ زمانی که جسد بی‌جان او داخل خودروی پرشیای یشمی‌اش در حوالی میدان سبلان پیدا شد.

جسد در حالی پیدا شده بود که آثار اصابت گلوله به سر و سینه وی به چشم می‌خورد و مأموران با توجه به سرنخ‌هایی که داخل ماشین بود، دریافتند که ماجرا نه یک ترور بلکه یک جنایت و انتقام‌جویی خونین بوده است. با این فرضیه، تحقیقات ادامه یافت و 48ساعت بعد از جنایت، زوجی که از اقوام معاون وزیر بودند به‌عنوان عاملان جنایت شناسایی و در خانه‌شان در شرق تهران دستگیر شدند. آنها در همان بازجویی‌های اولیه به جنایت اعتراف کرده و پرده از راز این قتل برداشتند.

کد خبر 241886
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز