چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوگو چاوز دیداری از پیش اعلام نشده را با متحد کوبایی خود فیدل کاسترو انجام داد.

خبرگزاری اتریش از هاوانا گزارش داد، بنا به اعلام تلویزیون دولتی کوبا این دیدار میان هوگو چاوز و فیدل کاسترو در مجموع شش ساعت طول کشید.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین درباره تازه‌ترین پیشرفت‌ها در اتحادشان علیه گسترش نفوذ آمریکا در آمریکای لاتین به صحبت پرداختند.

علاوه بر موضوعات دیگر، دو طرف همچنین درباره برنامه توسعه و اتحاد یکپارچگی سیاست اقتصادی آلبا (Alternativa Bolivariana para las Americas) نیز با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند. این دیدار بنا به دعوت شخص کاسترو صورت گرفته است.

کاسترو از تابستان سال گذشته که عملیات جراحی معده را پشت سر گذراند، در انظار عمومی ظاهر نشد. این رهبر 80 ساله به  دلیل بیماری‌اش 10 ماه پیش اداره امور مملکتی را به برای مدت زمان نامعلومی به بردارش رائول سپرد. کاسترو در تصاویر تلویزیونی اخیرش سر حال‌تر از گذشته به نظر می‌رسید.

مبارزه علیه سلطه آمریکا
چاوز یکی از هواداران کاستروست که همه زندگی‌اش را وقف مبارزه با سلطه آمریکا کرده است. پس از حذف کمک‌های کشور کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی، ونزوئلای سرشار از نفت، نقش شریک اقتصادی حیاتی را به خود گرفته و از آن زمان میلیون‌ها دلار برای حمایت از دولت کوبا صرف کرده است.

چاوز پس از فرود در فرودگاه هاوانا در برابر خبرنگاران گفت: «زنده باد کوبا! زنده باد فیدل!»
این ششمین سفر رییس جمهور ونزوئلا به کوبا پس از عملیات جراحی کاسترو در ماه ژوئیه سال گذشته است.

کد خبر 24207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز