همشهری آنلاین: دهمین همایش ملی علمی - پژوهشی خلیج فارس همزمان با روز ملی خلیج فارس و با هدف گرامیداشت نام و شناخت مزیت‌های راهبردی و فرهنگی خلیج فارس برگزار می‌شود.

پوستر خلیج فارس

به گزارش ایسنا، دهمین دوره‌ همایش ملی خلیج فارس با رویکرد علمی - پژوهشی توسط مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی روزهای دهم و 12 اردیبهشت‌ماه 1393 همزمان با روز ملی خلیج فارس برگزار می‌شود.

بابک ارسیا - سرپرست مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران - با اشاره به برگزاری موفق 9 دوره‌ این همایش، گفت: دهمین همایش ملی علمی - پژوهشی خلیج فارس به‌ منظور تحقق اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای حفظ تمامیت ارضی و پاسداشت ارکان هویتی و نیز شناخت و بررسی ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خلیج فارس برگزار خواهد شد.

او با اشاره به محورها و موضوعات همایش، اظهار کرد: این همایش در دهمین دوره‌ برگزاری خود به بررسی مسائل فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و باستان‌شناسی، جغرافیایی و محیط زیست، فرهنگ، هنر و معماری خلیج فارس می‌پردازد و بر این اساس از تمام علاقه‌مندان، اندیشمندان، دانشجویان و پژوهشگران مطالعات حوزه‌های مرتبط با خلیج‌ فارس دعوت می‌شود تا مقالات علمی - پژوهشی خود را که حاوی مطالعات و دستاوردهای فرهنگی، علمی، نو و کاربردی است به دبیرخانه‌ همایش به نشانی www.persiangulf-co.ir ارسال کنند تا برآیند نهایی و نتایج این پژوهش‌ها، ضمن ارائه‌ راه حل‌های مناسب به‌ منظور رفع نگرانی‌های موجود فرهنگی، اقتصادی و زیست‌محیطی، زمینه‌ساز صلح و توسعه‌ پایدار خلیج فارس و حفظ، پاسداشت و تداوم فرهنگ و تمدن ایرانی در سطح مطالعات دانشجویی شود.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی اظهار امیدواری کرد تا با بهره‌گیری از یافته‌های علمی و فرهنگی همایش موجبات پیشرفت و توسعه‌ پایدار مبتنی بر فرهنگ اصیل منطقه خلیج فارس فراهم آید و این همایش، کمکی برای برنامه‌ریزان کشور باشد.

وی از انتشار مقالات برگزیده در سه بخش مجزا خبر داد و گفت: بخشی از مقالات برگزیده در کتاب دوجلدی مجموعه‌ مقالات همایش خلیج فارس و بخشی دیگر در قالب پوستر به چاپ خواهد رسید.

علاوه‌ بر آن، تعداد محدودی از این مقالات در شماره‌های مختلف فصلنامه مطالعات فرهنگی - سیاسی خلیج فارس با توجه به موضوعات مقالات منتشر خواهد شد.

ارسیا همچنین یادآوری کرد: در این دوره از همایش به تمام ارسال‌کنندگان مقالات دعوتنامه برای حضور در همایش و همچنین گواهی‌نامه‌ ارسال مقاله به همایش اعطا خواهد شد.

مهلت ارسال اصل مقالات 15 اسفندماه امسال و اعلام نتایج داوری 30 اسفندماه است و دریافت مقالات و ثبت نام تنها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی همایش خلیج‌ فارس امکان‌پذیر است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ملاحظه‌ فراخوان دهمین همایش ملی علمی - فرهنگی خلیج‌ فارس و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه‌های اطلاع‌رسانی www.istta.ir و www.persiangulf-co.ir مراجعه کنند یا با شماره‌های 66491222- 66491136 تماس بگیرند.

کد خبر 242644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز