چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر این که ما در یک قدمی رسیدن به این فن‌آوری هستیم به غربی‌ها هشدار داد که اگر در مسیر فعلی خود پیش ‌روند و صد قطعنامه دیگر صادر کنند، ملت ایران برای آن‌ها هویج و تره هم خرد نخواهند کرد.

رئیس‌جمهوری در سفرخود به استان سمنان طی سخنانی در جمع مردم شاهرود که خبر آن را ایسنا منتشر کرده است، گفت: امروز عده‌ای از قدرت‌های بزرگ جهان برای کسب قدرت برای بشریت مشکل ایجاد کرده‌اند؛ عراق،‌ لبنان و افغانستان شاهدی بر این مدعاست. آن‌ها در برابر ملت‌ها صف‌آرایی کردند؛ چراکه از خدا دور شده‌اند.

وی افزود: این قدرت‌ها همه‌ خوبی‌ها را برای خود می‌خواهند؛ قدرت، ثروت و حتی علم و فن‌آوری را هم می‌خواهند در انحصار خود داشته باشند و به همین دلیل است که با ملت ایران و پیشرفت علم و فن‌آوری آن مخالفت می‌کنند.

احمدی نژاد گفت: آن‌ها می‌دانند که اگر فن‌آوری در اختیار ملت ایران قرار گیرد انحصار آن‌ها در فن‌آوری شکسته خواهد شد و ملت ایران این پیشرفت‌ها را در اختیار همه ملت‌ها قرار خواهد داد، به همین دلیل است که دست و پا می‌زنند جلوی بهره‌مندی کامل ایران از فن‌آوری هسته‌ای را بگیرند.

وی خطاب به قدرت‌های بزرگ، توصیه کرد: دست از خودخواهی و لجاجت بردارید و حقوق ملت‌ها را به خصوص حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسید.

رئیس‌جمهوری با اشاره به حق ایران در استفاده از فناوری هسته‌ای گفت: امروز خواست ما در پرونده هسته‌ای این است که حداقل به همان قانونی که خود نوشته‌اید و ما در آن دخالتی نداشته‌ایم، پایبند باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز با تاکید بر ایستادگی ملت ایران در پرونده‌ هسته‌ای گفت: ملت ایران ایستاده است و به لطف این ایستادگی در پرونده‌ هسته‌ای هر بار که آن‌ها بخواهند فشاری بیاورند به ضرر خودشان تمام خواهد شد و ما یک گام به پیش خواهیم گذاشت.

رئیس شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: غربی‌ها دو راه در پیش رو دارند؛ مثل بچه آدم حرف ملت ایران را گوش بدهند و حق هسته‌ای ایران را بپذیرند، یا اگر چنین نخواستند و خواستند که مسیر قبلی را پیش بروند، ملت ایران ایستاده است و پوزه‌ دشمنان را به خاک خواهد مالید و سر سوزنی از حق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

رئیس‌جمهوری همچنین انفجار در حرم مقدس امامین عسکریین(ع) در سامرا را مورد اشاره قرار داد و گفت: با کمال تاسف و با چشمانی خونبار خبردار شدیم که امروز دوباره به حرم ائمه ما، پدر و جد امام عصر(عج) تجاوز و با بمب‌گذاری و تخریب به آن ساحت قدسی جسارت کردند.

رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به سفرهای استانی خود گفت: برخی به من ایراد می‌گیرند که چرا به شهرها می‌روی و به مردم وعده ساختن پروژه و طرح را می‌دهی؟! اول؛ ما باید امکانات را عادلانه توزیع کنیم، دوم؛ باید مردم از این مسائل آگاه باشند تا کسی نتواند تبعیض ایجاد کند.

احمدی‌نژاد در بخش پایانی سخنان خود سهم جوانان شاهرودی از تسهیلات ارزان‌قیمت را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای این شهرستان 30 تصمیم مهم در نظر داریم که از جمله‌ آن‌ها تکمیل فرودگاه شاهرود و ساماندهی جاده‌های این شهر است.

اجرای عدالت

رئیس جمهوری در جمع مردم سمنان پیشرفت و حفظ استقلال را در گروی اجرای عدالت دانست.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد که صبح دیروز در اجتماع پرشور مردم شهر سمنان در ورزشگاه تختی این شهر سخن می‌گفت، اظهار داشت: خدا را سپاسگزارم که سفر آخر را به دیار مردم نجیب سمنان ختم کرد، چرا که حضور در سرزمینی که همه طبیعت و مردم آن روی آشنایی، طراوت و سرزندگی دارد خوشحال کننده است.

وی سمنان را دیار مردم نجیب، سخت‌کوش و سربلند ‌دانست که از دل سختی‌های کویر، طراوت، شادابی و عزت را برای ملت ایران به ارمغان آورده‌اند و به دیانت و فرهنگ مثال‌زدنی هستند.

رئیس شورای امنیت ملی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره سیاست خارجی جمهوری اسلامی اظهار داشت: حرف ما خطاب به قدرتهای جهانی یک کلمه است و آن تعامل براساس عدالت است، چرا که عدالت یعنی صلح، آرامش و پیشرفت برای همه ملت‌ها.

رئیس ‌جمهوری با انتقاد از عملکرد سیاسی و جانبدارانه شورای امنیت در موضوعات مختلف که علیه کشورهای مظلوم صورت می‌گیرد، خطاب به شورای امنیت گفت: ما به شما می‌گوییم که بی‌عدالتی شما را به دره سقوط خواهد کشاند و نصیحت می‌کنیم در تمامی عرصه‌ها به سمت عدالت برگردید.

وی با بیان این که در چند ماهه گذشته زورگویان تجربه کرده‌اند که هرگاه در برابر ملت ایران چهره اخم‌آلود گرفته‌اند ملت ایران تو دهنی به تحریف کنندگان خود خواهد زد، بیان داشت: ملت ایران برای قطعنامه شما ارزشی قائل نخواهد بود.

احمدی‌نژاد همچنین با تشریح سیر غیرقانونی ارجاع پرونده ایران از شورای حکام به شورای امنیت خاطرنشان کرد: انرژی هسته‌ای متعلق به همه ملت ایران است و این ملت با مشت‌های گره کرده بر حق مسلم خود پافشاری می‌کند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر این که ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود سر سوزنی عقب‌نشینی نخواهد کرد، گفت: مردم ایران پیروزی‌های خود را مرهون ایمان، وحدت و ایستادگی است و تا رسیدن به قله هسته‌ای فقط یک یا حسین دیگر فاصله داریم.

رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به جلسه هیئت دولت سهم تسهیلات ارزان‌ قیمت اشتغال‌زایی جوانان این استان را 250 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در عرصه اقتصادی این تصمیم در امور زیر بنایی 70 موضوع و در بخشهای فرهنگی و آموزشی و بهداشتی نیز 50 تصمیم برای مردم استان سمنان گرفته خواهد شد.

تحول بزرگ برای ‌عدالت

رئیس جمهوری جهان امروز را نیازمند تحولات بزرگ برای برقراری عدالت دانست و گفت : همه مجاهدتها و تلاش‌ها و مبارزات پیامبران الهی درجهت حاکمیت انسان کامل وامام معصوم صورت گرفته است.

محمود احمدی نژاد طی سخنانی در جمع علما و روحانیون استان سمنان که ایرنا خبر آن را منتشر کرد، افزود: در طول تاریخ هرکس در مسیر عدالت و کمال الهی قرار گیرد ماندگار است.

رئیس جمهوری اضافه کرد: اکنون مقدمات تحول بزرگ در جهان قابل دیدن و درک است.

وی با اشاره به اینکه ملت‌های جهان یک هدف را دنبال می‌کنند و یک حرف را می‌زنند گفت: نظام استکبار رفتنی است و گسترش تظاهرات و مخالفت‌ها از سفر سران قدرتها بویژه آمریکا به کشورهای مختلف از نشانه‌های منفوریت و در شرف اضمحلال بودن آنان می‌باشد.

رئیس جمهوری با اشاره به ناراضی بودن ملت‌ها از وضع کنونی جهان و جستجو برای یافتن راه نجات بشر گفت : نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران الگو و حلقه اتصال بشر تشنه حقیقت برای رسیدن به کمال و حقیقت است.

روحیه‌ ایثارگری

رئیس جمهوری با تاکید بر این که روحیه ایثارگری رمز شکست ناپذیری ملت ایران است، گفت: برای حفظ استقلال و عزتمندی کشور نیازمند به حفظ روحیه ایثارگری هستیم.

به گزارش فارس، محمود احمدی نژاد که بعد از ظهر چهرشنبه در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران سخن می‌گفت، اظهار داشت: در سفرهای استانی بهترین لحظات زمانی است که ما در محضر خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستیم.

وی با بیان این که آنچه که فرزندان شما برای آن جانفشانی کردند و شما برای آن صبر کردید و آرزوی ملت ایران بود به فضل الهی و به لطف ایستادگی صبر و توکل شما در حال موفق شدن است بیان داشت: اکنون همه بشریت طعم شیرین توحید، عدالت و انصاف را درک می‌کند.

احمدی نژاد پس از دیدار با خانواده شهدا به دامغان رفت و با مردم این دیار دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلسه هیات دولت چهارشنبه‌شب پس از بازگشت رئیس جمهوری از دامغان به سمنان، آغاز شد و تا پاسی از شب ادامه یافت.

محمود احمدی نژاد صبح پنجشنبه با مردم سمنان، ارادان و همچنین نخبگان و منتخبان این استان دیدار و سپس در کنفرانسی مطبوعاتی اهداف و نتایج سفر خود را تشریح خواهد کرد.

کد خبر 24286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز