همشهری آنلاین: شهر کتاب مرکزی مراسم شب یلدای امسال را با حضور هنرمندان سینمایی کشور برگزار می‌کند.

کتاب

به گزارش مهر، در نشستی که به مناسبت شب یلدا و با حضور علاقه‌مندان در شهرکتاب مرکزی برگزار می‌شود، ناصر طهماسب (دوبلور)، هنگامه قاضیانی و خاطره اسدی (بازیگر) و محمدهادی کریمی (فیلمنامه‌نویس و کارگردان) حضور خواهند داشت.

ناصر طهماسب (متولد 1318) در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی به عنوان دوبلور و سرپرست گویندگان فعالیت داشته است.

صدای طهماسب یادآور بازیگران بزرگی مانند هارولد لوید، هنری فوندا، آنتونی پرکینز، جک نیکلسون و دیوید جانسن است.

از به‌یادماندنی‌ترین نقش‌هایی که او گویندگی کرده می‌توان به نقش فرمانده کسلر در سریال «ارتش سری» و ابوالفتح با بازی علی نصیریان در سریال «هزاردستان» اشاره کرد.

طهماسب در سریال «مرگ تدریجی یک رویا» و فیلم سینمایی «من مادر هستم» نیز بازی کرده است.

هنگامه قاضیانی (متولد 1349) در سال‌های 1386 و 1390 برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد.

او دارای کار‌شناسی ارشد فلسفه غرب از دانشگاه سانفرانسیسکو است و از فیلم‌هایی که در آن‌ها ایفای نقش کرده می‌توان این‌آثار را نام برد: من مادر هستم، روزهای زندگی، میگرن، آینه‌های روبرو، سعادت‌آباد، بیداری رویا‌ها، به همین سادگی و اقلیما.

محمدهادی کریمی (متولد 1351) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس، فعالیت هنری را از سال 1376 با نگارش فیلم «ساغر» به کارگردانی سیروس الوند آغاز کرد.

او که سابقه مدیرمسئولی نشریاتی چون «تصویر روز» و «سینما جهان» را دارد، سه فیلم «برف روی شیروانی داغ»، «غیر منتظره» و «امشب شب مهتابه» را کارگردانی کرده و فیلمنامه سریال «شکرانه» و فیلم‌های «رخساره»، «مارال»، «دختران انتظار» و ... را نوشته است.

او برنده جایزه اول بهترین نقد هنری از دومین جشنواره مطبوعات، برنده جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم «مارال» از ششمین جشنواره فیلم کرالا، برنده جایزه سووران چاکرام برای فیلم «مارال» از هند، کاندیدای دریافت سه سیمرغ بلورین برای فیلم «برف روی شیروانی داغ» در جشنواره فیلم فجر و همچنین جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم «آدمکش» از دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی تورنتو بوده است.

خاطره اسدی (متولد 1362) بر‌ای اولین بار در فیلم «دیشب باباتو دیدم آیدا» جلوی دوربین رسول صدرعاملی قرار گرفت.

او سپس در فیلم‌های تقاطع، ستایش، هفت دقیقه تا پائیز، شبانه‌روز، دلواپسی، برف روی شیروانی داغ، آخرین سرقت، 578 روز انتظار، بشارت به یک شهروند هزاره سوم، سر به مهر ایفای نقش کرده است.

نشست یادشده روز شنبه 30 آذر از ساعت 17 در فروشگاه مرکزی شهرکتاب واقع در خیابان دکتر شریعتی، بالا‌تر از تقاطع مطهری، نبش کوچه کلاته برگزار می‌شود.

کد خبر 242963
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز