هتلدارها از نمایندگان مجلس خواسته‌اند تا اجازه ندهند با دریافت عوارض ۵درصدی از آنها در بودجه سال ۹۳نرخ خدمات گردشگری و اقامت افزایش یابد.

هتل


جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلدارها 2روز پیش به تبصره14 بند ج لایحه بودجه93 کشور اعتراض کرد. هتلدارها موظف به پرداخت 5درصد از درآمدهای خود به شهرداری‌ها به‌منظور حفاظت از میراث فرهنگی و انجام فعالیت‌های زیست‌محیطی چون مدیریت پسماند در کشور هستند. حمزه‌زاده از سازمان میراث فرهنگی خواسته بود که در برابر لایحه بودجه93 مقاومت کند.

اگرچه مسئولان سازمان میراث فرهنگی تاکنون پاسخی به درخواست رئیس جامعه هتلداران ایران نداده‌اند، دیروز خسرو ایرانپور مدیر اجرایی جامعه هتلداران از ارسال نامه اعتراضی به مجلس در مخالفت با پرداخت 5درصد درآمد هتل‌ها به‌منظور حفاظت و مرمت آثار تاریخی و همچنین مدیریت پسماند در کشور خبر داد. خسرو ایرانپور به مهر گفت: با توجه به این شرایط هتلدارها مجبورند برای تأمین عوارض نرخ خدمات را افزایش دهند.

در بخشی از نامه‌ای که دبیر اجرایی جامعه هتلداران به رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس نوشته، آمده است: صنعت گردشگری به صنعت پاک معروف است و کمترین آلودگی محیط‌زیستی را ایجاد می‌کند. چگونه است که هزینه‌های رفع آلودگی‌های زیست‌محیطی و مدیریت پسماند را باید بخش گردشگری تأمین کند؟

کد خبر 243340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز