همشهری‌آنلاین: اولین بخش کمک ۱۵ میلیارد دلاری روسیه به اوکراین وارد حساب بانک ملی اوکراین شد.

ukraine pm-putin

دیمیتری مدودف ،نخست وزیر روسیه و میکولا آزاروف، نخست وزیر اوکراین، روز سه شنبه 3 دی‌ماه در مسکو اعلام کردند که روسیه معادل سه میلیارد دلار اوراق قرضه اوکراین را خریده است.

این توافق در چارچوب تعهد روسیه به کمک ۱۵ میلیارد دلاری به اوکراین انجام شده‌است.

توافق نامه کمک ۱۵ میلیارد دلاری روسیه به اوکراین که به صورت سرمایه گذاری خواهد بود، در جریان دیدار ۱۷ دسامبر ویکتور یانوکوویچ،رئیس‌جمهور اوکراین با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مسکو  امضا شد.

میکولا آزارف، نخست وزیر اوکراین گفت: این برای ما یک عامل ثبات است، یک عامل ثبات قابل توجه. بر اثر این توافق اعتبار مالی اوکراین بهبود پیدا کرده و این بدان معناست که ما از بحران مالی بیرون آمده‌ایم.

با این حال تظاهرات مخالفان دولت اوکراین در شهر کی یف پایتخت این کشور ادامه دارد.با این‌که تعداد تظاهرکنندگان نسبت به صدها هزار نفر اولیه کاهش پیدا کرده، اما احزاب سیاسی مخالف گفته‌اند که تا برگزاری انتخابات و پیوستن اوکراین به پیمان همکاری با اتحادیه اروپا به حضور اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

نخست‌وزیر اوکراین در سفرش به روسیه با ولادیمیر پوتین نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

آزاروف به‌عنوان ناظر همراه با رهبران روسیه،قزاقستان و بلاروس در جلسه شورای عالی اقتصاد اروپا-آسیا شرکت کرد.

بنا به گزارش ریانوستی،یوری یوکاشف،دستیار رئیس‌جمهور روسیه با اعلام این خبر افزود :قرقیزستان و ارمنستان نیز که برای عضویت در اتحادیه گمرک و اقتصاد مشترک درخواست عضویت داده‌اند

کد خبر 243657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز