مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پروژه ساخت مترجم زبان سگ‌ها به زبان انگلیسی برای افرادی که در تلاشند به گونه‌ای با این حیوان وفادار ارتباط برقرار کنند آغاز شده و سرمایه ساخت آن تامین شده‌است.

سگ

براساس گزارش فاکس‌نیوز، در این تکنولوژی 10 هزار دلاری، از هدستی برای اندازه‌گیری فعالیت‌های مغزی از طریق نوار مغزی استفاده شده و سپس این فعالیت‌ها به شکلی قابل درک ترجمه می شوند.

این ابداع No More Woofe نام دارد و در مراحل ابتدایی ساخت و تولید به سر می‌برد اما شرکت سازنده آن ادعا کرده این ابزار تاکنون باموفقیت توانسته افکار سگ‌ها از جمله بدگمانی به یک غریبه را ترجمه کند.

به گفته وب‌سایت شرکت سازنده این ابزار، ساده‌ترین الگوهای ردیابی شده در مغز سگ‌ها عبارتند از: من خسته‌ام، می‌خواهم بدانم او کیست؟ و من هیجان‌زده‌ام. براساس گزارش شرکت Nordic Society for Invention and Discovery که ساخت این ابزار را به عهده دارد،‌اولین نسخه این مترجم بسیار ابتدایی خواهد بود، اما نباید فراموش کرد که اولین رایانه جهان نیز بسیار پیش‌پا‌افتاده بود.

ترجمه افکار سگ در این ابزار از طریق گوشی پلاستیکی گرامافون مانندی که برروی هدست قرار گرفته شنیده خواهد شد. به گفته این شرکت طی آزمایش‌هایی که برای ساخت این مترجم انجام می‌شوند هیچ حیوانی آسیب نخواهد دید زیرا این تکنولوژی کاملا دوستدار حیوانات است.

کد خبر 243930
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز