همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۵۴۰ مسافر زمستانی گرفتار در محورهای مواصلاتی و صعب العبور۸ استان متاثر از برف و کولاک توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر خبر داد.

 امدادرسانی

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند با تشریح آخرین اقدامات انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته گفت:طبق آخرین اخبار دریافتی از سوی گروه های یادشده مشخص شد که برف و کولاک مسافران زمستانی را در استان های آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، لرستان، مازندران و مرکزی را با مشکلاتی همراه کرده است.

وی توضیح داد:با تلاش امدادگران مستقر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری استان های یادشده ۳۲۵ نفر از مسافران زمستانی که در میان آنان زنان و کودکان نیز مشاهده می شدند با هدایت و راهنمایی نیروهای امدادرسان به پایگاه های امدادی از خدمات اسکان و تغذیه اضطراری هلال احمر بهره مند شدند.

انتقال ۳ مصدوم و یک زن باردار به مراکز درمانی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای امدادرسان هلال احمر به چهار مصدوم و مسافر زمستانی که درخواست کمک اضطراری داشتند خدمات امداد و نجات ارائه کردند که در این میان علاوه بر انتقال سه مصدوم بدحال به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال یک زن باردار از روستای کوه حاجی کمال شهرستان ایذه استان خوزستان از مهم ترین اقدامات آنان بوده است.

کولیوند اضافه کرد:در مدت زمان یادشده ۳۱۷ تخته پتوی امدادی برای محافظت از سرمازدگی و ۱۰۰ بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی در میان مسافران زمستانی در راه مانده توزیع شد و امدادگران توانستند با استفاده از تکنیک نجات فنی ۶۳ خودروی در برف مانده را نیز بحرکت درآورند.

بهره گیری از ۶۴ نیروی عملیاتی امداد و نجات

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: این خدمات رسانی توسط ۱۷ گروه آماده و واکنش سریع امدادی و با استفاده از ۶۴نیروی عملیاتی امداد و نجات جاده ای انجام شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از عموم هموطنان و مسافران زمستانی خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی اضطراری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

کد خبر 244395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز