سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

کاهش قابل توجه دما در کشور، مصرف گاز را به اوج خود رسانده، به‌گونه‌ای که شرکت ملی گاز نسبت به‌احتمال افت فشار و یا قطع گاز در استان‌های سردسیر هشدار داده است.

تأخیر در بهره‌برداری از فازهای پارس‌جنوبی طی سال‌های گذشته شرایط را برای تأمین گاز مصرفی کشور در ایام سرد دشوار ساخته است. طی 2هفته گذشته برای تأمین گاز در بخش خانگی، قطعی گاز نیروگاه‌هایی که امکان سوخت جایگزین داشته‌اند، در دستور کار قرار گرفته است اما با وجود این سرمای بیشتر هوا و افزایش قابل توجه مصرف گاز، شرایط برای گازرسانی به برخی مناطق سردسیر با دشواری همراه شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به رکوردزنی جدید مصرف گاز در کشور نسبت به‌احتمال افت فشار و قطع گاز 4استان سردسیر کردستان، آذربایجان غربی، مازندران و اردبیل که در انتهای خطوط لوله گازرسانی سراسری قرار دارند، هشدار داد.
مجید بوجارزاده ضمن رد موضوع جیره بندی گاز در کشور تأکید کرد از لحاظ فنی امکان جیره بندی گاز وجود ندارد.

وی به ایرنا گفت: هم‌اکنون بیش از 85درصد گاز شبکه سراسری برای مصارف خانگی اختصاص یافته و تحویل گاز به نیروگاه‌ها و صنایع محدود شده است.اگر میزان مصرف گاز در سطح فعلی ادامه یابد، در شبکه سراسری دچار مشکل خواهیم شد. در حال حاضر یک‌پنجم مشترکان شبکه گاز کشور در استان تهران هستند.

کد خبر 245080
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز