همشهری آنلاین: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های ۳۰ دقیقه‌ای از عواقب تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس بود، گفت: تعطیلی پنج شنبه‌ها، براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش نبوده است اما در نهایت وزیر قبلی اصرار به تعطیل شدن یک روز کاری معلمان داشت که این تعطیلی عواقب بسیاری از جمله کاهش ساعت آموزشی در پی داشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی زرافشان در این باره گفت: تصمیم‌گیری درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها به دوران وزارت دکتر نجفی در آموزش و پرورش برمی‌گردد. در آن زمان طرحی مبنی بر تعطیلی روزهای پنجشنبه مطرح شد اما پس از بررسی کارشناسی، این طرح با مخالفت مواجه و در نهایت بایگانی شد. پس از آن نیز هر چند وقت یک بار برخی مسئولان صحبت از تعطیلی روزهای پنجشنبه در مدارس می‌زدند، اما هیچگاه این موضوع به صورت جدی پیگیری نشد. در دوران وزارت آقای حاجی بابایی این طرح مطرح و در نهایت عملیاتی شد.

به گفته زرافشان، هنگامی‌که طرح تعطیلی پنج شنبه ها به کارشناسان داده شد، شرط موافقت با این طرح آن بود که بر تعداد ساعات آموزشی دانش آموزان در روزهای دیگر هفته افزوده شود. چرا که در کشورهای دیگر دانش آموز دو روز در هفته تعطیل هستند، اما ساعات آموزشی آنها در روزهای دیگر هفته بیشتر شده است. همچنین در بسیاری از کشورهای دیگر دانش آموز مجبور نیست صبح خیلی زود و با خستگی و خواب آلودگی به مدرسه برود و درنهایت تا عصر در مدرسه است.

وی ادامه داد: قرار بود اگر آموزش و پرورش این امکانات را فراهم کند، پنجشنبه‌ها تعطیل شود. اما این امکانات نه تنها فراهم نشد، بلکه از تعداد ساعات آموزشی دانش آموزان نیز کاسته شد و امروز شاهد برگزاری کلاس‌های 30 دقیقه‌ای در برخی از مدارس هستیم. این در حالی است که در برخی از مدارس غیردولتی کشور دانش آموزان ساعت خواب دارند و پس از تجدید قوا دوباره سر کلاس حاضر می‌شوند. چه اشکال دارد که این طرح در مدارس دولتی هم اجرا شود.

زرافشان با بیان اینکه گروه ذینفع درباره این موضوع معلم، اولیا و دانش آموزان هستند، توضیح داد: در مصوبه شورای عالی صحبتی از تعطیلی روز پنج شنبه نشده است، اما آقای حاجی‌بابایی بارها در جلسات شورای عالی گفته بود که من می‌خواهم معلمان یک روز در هفته سر کار نیایند و به همین دلیل دستور تعطیلی پنجشنبه‌ها را صادر کرد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها توضیح داد: کارگروه ویژه با حضور کارشناسان بخشهای مختلف آموزش و پرورش زیر نظر معاونت پرورشی تشکیل شده است و نتایج این کارگروه را معاون پرورشی اعلام خواهد کرد.

کد خبر 245381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز