همشهری آنلاین: دبیر بخش مجسمه سازی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی درمورد حضور بانوان مجسمه ساز این رویداد هنری گفت: در این دوره از جشنواره ۲۱۳ هنرمند شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۰۸ هنرمند مجسمه ساز از بانوان کشور هستند.

مجسمه سازی

به گزارش ایرنا، پریسا خضابی اظهار داشت: آثار ارسال شده به این جشنواره در مجموع 325 مجسمه از 213 هنرمند بوده که در مرحله داوری از این تعداد 45 مجسمه برای مرحله دوم انتخاب شده اند.

وی با بیان اینکه مرتضی نعمت اللهی، الهام پوریامهر و ماریا کازرونی داوران این دوره از انتخاب آثار مجسمه سازی جشنواره هستند، افزود: هنرمندانی که آثارشان به مرحله دوم راه یافته باید اصل آثار پذیرفته شده را تا روز پنج شنبه 26 دی ماه امسال به دبیرخانه واقع در جشنواره خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بلوار کشاورز، روبروی پارک لاله، کوچه شهید صدوقی، پلاک 17 ارسال کنند.

دبیربخش مجسمه سازی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی افزود: داوران در مرحله دوم این جشنواره با بازبینی مجدد آثار هنرمندان پذیرفته شده در نهایت مجسمه های منتخب برای حضور در نمایشگاه را انتخاب خواهند کرد.

خضابی یادآور شد: آثار ارسالی به بخش مجسمه سازی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی نسبت به دوره های پیشین به مراتب بهتر شده است.

وی در مورد آثار ارسالی هنرمندان از سایر استان های کشور گفت: امسال 123 هنرمند مجسمه ساز در این جشنواره شرکت کرده اند.

وی با تاکید بر این موضوع که اغلب کارهای جشنواره امسال در فضایی پست مدرن ارائه شده اند، گفت: معتقدم دلیل این امر نوع جریانی است که در هنر مجسمه سازی کشور وجود دارد؛ به تعبیر بهتر فکر واندیشه ای است که در این عرصه در حال پیشروی است.

خضابی با تاکید بر حمایت از هنرمندان مجسمه ساز گفت: تقریبا تمامی افرادی که به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا کرده اند از جوانان هستند و به دنبال این هستیم که پس از پایان جشنواره آثار این هنرمندان توسط سازمان زیباسازی خریداری و در نقاط مختلف شهر نصب شود.

ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی در 6 بخش ملی و چهار بخش بین المللی از 14 بهمن ماه تا 5 اسفند ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 245577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز