جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

اعدام مرد جنایتکار آمریکایی با نوعی داروی جدید در اوهایو باعث اعتراض و شکایت خانواده مرد اعدامی شده است.

این مرد که دنیس مک گوایر نام دارد به جرم آزار و اذیت و قتل زنی باردار به نام جی استوارت در سال 1989دستگیر و به اعدام محکوم شده بود. مسئولان ایالت اوهایو، پس از آنکه کارخانجات داروسازی از فروش داروهایی که پیش‌تر برای اعدام استفاده می‌شد سر باز زدند، بر آن شدند تا از داروی ترکیبی جدیدی برای اعدام دنیس مک گوایر استفاده کنند. آنها چند داروی سمی را با هم مخلوط کردند و ترکیبی تازه به‌وجود آوردند که به گفته وکلای مرد جنایتکار، می‌تواند قبل از مرگ حالت خفگی را برای اعدامی به‌وجود بیاورد و او را در وحشت خفگی فرو ببرد.

به این ترتیب روز پنجشنبه مرد جنایتکار برای اجرای حکم به اتاق اعدام منتقل شد. پیش از اجرای حکم، وکلای مرد اعدامی از دادگاه خواستند که اعدام را به تأخیر بیندازد تا هیأت منصفه فرصت پیدا کند شواهد جدیدی درباره دوران سخت کودکی مرد جنایتکار را بشنود. آنها مدعی بودند که مک گوایر در دوران کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و همین باعث شده که دچار بیماری روانی شود.

با این حال قاضی فدرال درخواست به تأخیر انداختن اعدام را رد کرد و داروی جدید به مرد محکوم به اعدام تزریق شد. به گزارش آسوشیتدپرس، مک گوایر پس از تزریق این دارو و قبل از جان‌دادن چندبار دهانش را مانند هنگامی که هوا برای تنفس موجود نیست باز و بسته کرده بود. وکلا و اعضای خانواده مک گوایر گفته‌اند که از نحوه اجرای حکم شکایت خواهند کرد چرا که معتقدند در اجرای این حکم حقوق قانونی محکوم به اعدام رعایت نشده است.

کد خبر 246161
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز