همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه‌ریزی برای کاهش ۴۰ درصدی وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه تا ۴ سال آینده خبر داد.

میرزاده

به گزارش پایگاه رسمی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده در جلسه هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد باید تکلیف واحدهای زیان‌ده این دانشگاه آزاد را بزودی مشخص کنند، گفت: هیات‌های امنای استانی می‌توانند با تجمیع، انحلال و تغییر کاربری واحدهای زیان‌ده، نسبت به حل مشکلات موجود اقدام کنند.

واحدهای زیان‌ده دانشگاه آزاد با فشارهای سیاسی ایجاد شدند

وی افزود: فلسفه تاسیس بسیاری از واحدهای زیان‌ده دانشگاه آزاد، به خاطر فشارهای سیاسی بوده و متاسفانه بعضی از مراکز شاخص‌های کیفی یک واحد یا مرکز دانشگاهی را ندارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سیاست تمرکزگرایی دیگر پاسخگوی نیازهای دانشگاه آزاد اسلامی نیست، خطاب به اعضای هیات‌های امنای استانی این دانشگاه، گفت: با توجه به اختیارات وسیع هیات‌های امنای استانی انتظار می‌رود، آنها برای حل مشکلات و مسائل واحدها با احساس مسئولیت بیشتری به امر نظارت و برنامه‌ریزی بپردازند و نسبت به جذب و جلب کمک‌های مردمی برای دانشگاه آزاد با توجه به نفوذی که در مناطق دارند کوشش کنند.

راهکارهای درآمدزایی در دانشگاه آزاد از زبان میرزاده

میرزاده به راهکارهای درآمدزایی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: جذب کمک‌های مردمی، فروش اموال مازاد و تبدیل به احسن کردن آنها از جمله اقداماتی است که می‌تواند منبع درآمد دانشگاه محسوب شود، ضمن اینکه برای کاهش وابستگی به شهریه باید در تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان با فارغ‌التحصیلان مشارکت کنیم.

وی افزود: صرفه‌جویی نیز می‌تواند یکی از منابع درآمدی واحدها باشد و حتی می‌توان برای آن ردیفی در بودجه استان‌ها در نظر گرفت.

دکتر میرزاده همچنین با اشاره به ضرورت کاهش وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه‌ها گفت: طبق سند چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی باید وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه‌ها را تا 40 درصد کاهش دهیم و منابع جدید درآمدی را جایگزین آن کنیم.

کد خبر 246649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز