گروه شهری: یکی از اعضای شورای شهر تهران جریان‌سازی‌های اخیر علیه شهرداری تهران بابت حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری را ساده‌نگری و سبک‌داوری دانست و تأکید کرد: نباید در اثر یک حادثه مدیریت‌های کارآمد را زیر سؤال ببریم.

 مجتبی شاکری، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر، با اشاره به سانحه آتش‌سوزی کارگاه تولیدی در خیابان جمهوری، اظهار داشت: بروز این حادثه باعث تأسف است و از این بابت به خانواده دو جان‌باخته تسلیت عرض می‌کنیم، اما روزانه اتفاقات زیادی در حوزه‌های ماموریتی آموزش و پرورش، وزارت راه و غیره رخ‌می‌دهد، آیا باید مدیریت‌ها را برای تمامی این حوادث زیر سؤال برد؟ وی به‌عنوان مثال گفت: بخشی از مسئولیت آلودگی هوا به وزارت بهداشت و درمان، سازمان حفاظت محیط‌زیست و ارگان‌های مختلف دیگر برمی‌گردد آیا این منطق درست است که بگوییم تمامی مدیران حوزه‌های مربوطه به‌دلیل تعداد کشته‌های ناشی از آلودگی هوا باید استعفا دهند؟

از نظر این عضو شورای شهر، منطق، خرد و انصاف اقتضا می‌کند که در وهله اول به جای جوگیرشدن، حادثه را با تحلیل و پژوهش مورد بررسی قرار دهیم و اجازه دهیم بررسی‌ها و تحقیق‌های کارشناسی در این زمینه صورت گیرد تا مشخص شود مشکل از کجاست. شاکری معتقد است: بعد از به نتیجه رسیدن تحقیق‌ها اگر مشکل جریانی و جناحی بود، جریان‌های مختلف می‌توانند قضاوت جریانی و سیاسی کنند اما اگر مشکل مربوط به حادثه و سانحه بود، باید قضاوت کارشناسی صورت گیرد. شاکری در ادامه به اظهارات شهردار تهران مبنی بر ارائه گزارش کارشناسی این سانحه به مردم، ظرف مدت زمان 15روز اشاره کرد و گفت: چه خوب است که همه وزرا و استانداران در حوزه‌های ماموریتی خود درباره سوانح و حادثه‌هایی از این دست نیز اینگونه عکس‌العمل نشان می‌دادند.

کد خبر 247144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز