گروه شهری: با کاشت ۱۰میلیون پیاز لاله در سطح بوستان‌ها و میادین شهر، شهروندان با شهری پر از گل آماده استقبال از سال جدید خواهند شد.

این لاله‌ها در رنگ‌های متنوع و با طراحی خاص کاشته خواهند شد تا در آستانه سال نو شهر حال و هوای شادتری به‌خود بگیرد. مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مصاحبه با همشهری گفت: امسال نیز همچون 2سال گذشته شهرداری تهران به کاشت میلیون‌ها پیاز گل لاله در مناطق 22گانه و 123ناحیه شهر تهران خواهد پرداخت.

بنا براین گزارش سال گذشته نیز شهرداری تهران پیش از شروع سال نو با شعار هر شهروند یک درخت نسبت به کاشت 10میلیون اصله نهال در شهر اقدام کرد و همزمان 7میلیون لاله در سطح بوستان‌ها، حاشیه بزرگراه‌ها و میادین سطح شهر کاشت. عبداللهی از لزوم توجه به ترویج فرهنگ کاشت گل در سطح شهر سخن گفت و افزود: ﺳﺮاﻧﻪ ﻣﺼﺮف ﮔﻞ در اﯾﺮان 9ﺷﺎﺧﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﮐﺸﻮرهای دیگر خیلی پایین است. این درحالی است که به گفته عبداللهی کشور ما به‌دلیل برخورداری از تنوع آب و هوایی می‌تواند بستر مناسبی برای کاشت انواع گونه‌های گل و گیاه باشد.

کاشت 10میلیون لاله در روزهای پایانی سال که مردم با شور و شوق خود را برای استقبال از سال‌نو آماده می‌کنند می‌تواند نمای زیبایی را در معرض دید شهروندان قرار دهد و شادی و نشاط روزهای آخر سال را دوچندان سازد. به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، گل‌های لاله همانند 2سال گذشته در تمامی بوستان‌ها، میادین و بزرگراه‌ها کاشته خواهند شد و فرشی از گل در تمامی مناطق تهران پهن خواهد شد.

کد خبر 247440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز