چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد که یک آزمایش ساده تنفسی ممکن است دچار بدن فرد به سرطان ریه در مراحل ابتدایی را شناسایی کند.

lung cancer

به گزارش هلث‌دی نیوز پژوهشگران هوای بازدمی افرادی که دچار ضایعات مشکوک ریوی شناسایی‌شده با سی تی اسکن بودند، را مورد آزمایش قرار دادند. این هوای بازدمی از لحاظ میزان چهار ماده اختصاصی سرطان به نام «کربونیل‌ها‌» مورد آزمایش قرار گرفت.

نمونه‌های هوای بازدمی با استفاه از وسیله مخصوصی ساخته‌شده بوسیله دانشگاه لوئیزویل آنالیز شد.

پژوهشگران دریافتند که میزان‌های بالارفته سه تا از این چهار کربونیل در ۹۵ درصد بیماران پیش‌بینی‌کننده وجود سرطان ریه در بیماران است، در حالیکه میزان‌های طببعی این مواد ذر ۸۰ درصد بیماران پیش‌بینی‌کننده رشد غیرسرطانی است.

بر اساسن نتایج این بررسی میزان‌های کربونیل پس از جراحی بیماران دچار سرطان ریه و خارج کردن تومور به حد عادی باز می‌‌گشت.

دکتر مایگل بوسامرا از دانشگاه لوئیزویل و سرپرست این بررسی می‌گوید: «بررسی ما بیانگر آن است که به جای فرستادن بیمار برای انجام اعمال تهاجمی نمونه‌برداری هنگامی که یک توده ریوی مشکوک وجود دارد، می‌توان از هوای بازدمی برای شناسایی بیمارانی که نیاز به جراحی فوری دارند، استفاده کرد.»

به گفتهاو این رویکرد مزیت‌هایی از جمله «سادگی گردآوری نمونه و راحتی بیمار» را دارد.

این یافته‌ها در اجلاس سالانه جامعه جراحان قفسه سینه آمریکا در اورلاندوی فلوریدا اعلام شدند و تا زمانی که در ژورنال‌های پزشکی با بازبینی کارشناسان مستقل انتشار نیابند، مقدماتی شمرده می‌شوند.

کد خبر 247589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز