گروه اقتصادی: مبلغ بدهی بابک زنجانی به دولت ۲ میلیاردو ۴۰۰ هزار یورو، معادل ۹ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام شد.

رئیس سازمان حسابرسی کشور با اعلام ارائه گزارش ویژه‌خواران به دولت گفت: بابک زنجانی بخشی از وجوه خود را از کشور خارج کرده و با تاسیس بانکی در مالزی بخشی از وجوه ایرانیان را در آن قرار داده است اما به‌نظر می‌رسد بدهی‌های بابک زنجانی قابل دسترس باشد. اکبر سهیلی‌پور در یک نشست خبری افزود: بابک زنجانی اعلام کرده بود2.5 میلیارد دلار از طریق بانک مالزی متعلق به‌خود به‌حساب بانک مسکن مربوط به تأمین اجتماعی واریز کرده که شرکت شستا آن را تأیید نکرد.

به گزارش همشهری، پرونده‌ ویژه‌خواران با ارائه گزارش معاون اول به رئیس‌جمهور، وارد مراحل تازه‌ای شده است. اسحاق جهانگیری در حاشیه سفر به قم اعلام کرد که 80 درصد بودجه عمرانی کشور در اختیار یک نفر قرار گرفت که حتی از نظر امنیتی نیز خطرساز است. معاون اول رئیس‌جمهور هرچند نامی از این شخص نبرد اما به‌نظر می‌رسد همکاری دولت قبل با بابک زنجانی را مورد اشاره قرار داده است.

در این رابطه اعضای کمیسیون اصل90 از جزئیات پرونده‌های ویژه‌خواری ابراز بی‌اطلاعی کردند. سخنگوی این کمیسیون به همشهری گفت: «پرونده جدیدی در مورد آنچه معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرده در کمیسیون باز نشده است و ما اطلاعاتی از رانت 2میلیارد یورویی نداریم.»

کد خبر 247964
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز