دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت در پی خداحافظی مدیرعامل پرسروصدایش، استیو بالمر، هنوز جانشینی برای وی معرفی نکرده‌است،‌ اما شبکه بلومبرگ با استناد به گفته‌های منبعی نزدیک به تیم انتخاب مدیرعامل اجرایی جدید، جانشین بالمر را معرفی کرده‌است.

براساس گزارش گاردین، درپی ماه‌ها تردید درباره جانشین استیو بالمر و مدیر‌عامل اجرایی جدید شرکت مایکروسافت،‌ اکنون احتمال داده می‌شود ساتیا نادلا جدی‌ترین گزینه مایکروسافت برای سمت مدیریت اجرایی باشد.

وی درحال حاضر مدیر گروه ابر و سرمایه‌گذاری شرکت مایکروسافت است، پستی که وی در جولای سال گذشته پس از بازنشستگی استیوبالمر به آن ارتقا رتبه یافت.

اکنون بلومبرگ احتمال می‌دهد که مایکروسافت درحال آماده کردن خود برای معرفی نادلا به عنوان مدیر عامل اجرایی بعدی است. بلومبرگ این اطلاعات را از منبعی نزدیک به تیم انتخاب کننده مدیر عامل در شرکت مایکروسافت به دست آورده‌است.

با انتصاب نادلا که اصالتا هندی بوده و زادگاهش حیدرآباد هندوستان است، به عنوان مدیر اجرایی مایکروسافت، وی به قدرتمند‌ترین مدیراجرایی هندی در جهان تکنولوژی تبدیل خواهد‌شد.

وی فارغ‌التحصیل مهندسی ارتباطات الکترونیک از دانشگاه مانیپال است. پس از مهاجرت به آمریکا، وی در دانشگاه ویسکونزین-میلواکی در رشته علوم رایانه‌ای و در دانشگاه شیکاگو در رشته مدیریت تجاری در مقطع دکترا فارغ‌التحصیل شد.

نادلا ابتدا در شرکت Sun Microsystems مشغول به کار شد و در نهایت در سال 1992 به استخدام مایکروسافت درآمد و طی 22 سال گذشته در این شرکت در سمت‌هایی مانند قائم‌مقام تحقیقات و توسعه بخش خدمات آنلاین، رئیس بخش تجارت تجهیزات و سرورها، و در نهایت در بخش زیرساختارهای ابری به فعالیت پرداخت. وی به‌تازگی به سمت مدیریت بخش سیستم عامل ابر که تمامی خدمات ابری مایکروسافت را به عهده دارد، ارتقا یافته‌است.

کد خبر 248185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز