همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد : دولت و مجلس هیچ قیمتی برای حامل های انرژی تعیین نکردند و تنها در امد کل حاصل از هدفمندی یارانه ها اعلام شده است و در حال حاضر تصویر روشنی از قیمتها نخواهیم داشت.

ایرج ندیمی در گفتگو با خبرگزاری مجلس، گفت : مجلس به دو دلیل در بحث تعیین قیمت برای حامل های انرژی ورود نداشت، اول اینکه دولت پیشنهادی در این زمینه ارائه نداد و دوم اینکه در خواست افزایش عدد کل را داشت.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود : دولت در نظر داشت ، قیمت حامل‌های انرژی به‌ حدی افزایش یابد که در مجموع به سقف 63 هزار میلیارد تومان در امد برسد.

وی در این رابطه ادامه داد : چون میزان تحقق درامد حاصل از هدفمندی یارانه ها در سال 92 بیش از 28 هزار میلیاد تومان نیست ، در صورت افزایش قیمت حاملهای انرژی در سال آتی، این مبلغ به سی و چند هزار میلیارد تومان افزایش میابد ، مجلس با این امر مخالفت نکرد .

ندیمی اضافه کرد : با توجه به اینکه دولت شیب افزایش قیمت را متوسط و معمولی اعلام کرد ، مشخص بود که با عدد سنگینی مواجه نخواهیم شد .

این نماینده مجلس نهم ادامه داد : دولت تنها در صورتی میتواند بر تورم ناشی از افزایش قیمتها مدیریت داشته باشد که شیبی بین 5 تا 10 درصد داشته باشد، در غیر اینصورت با شوک قیمتی مواجه خواهیم شد که با سیاست ضد تورمی دولت تناقض دارد .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای با بیان اینکه دولت در نظر دارد قیمت حامل های انرژی به جز بنزین یک شیب چند درصدی داشته باشد اضافه کرد : در مورد بنزین ممکن است یک شیب دو برابری داشته باشیم که در مورد گازوئیل ، مازوت و مانند ان ها چون به بحث تولید و معیشت مربوط می شود ، دولت مدیریت خواهد کرد ولی در بحث حمل و نقل ، با توجه به بحث الودگی هوا و سایر مسائل ، قیمت ها باید یک مکانیزم باز دارنده داشته باشد.

 

کد خبر 248196
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز