گروه شهری: ویژه‌برنامه‌های مدیریت شهری برای جشن پیروزی انقلاب و راهپیمایی روز ۲۲بهمن اعلام شد.

نورافشانی و جشن‌های پیروزی که دوشنبه شب در 500 مسجد تهران برگزار می‌شود تنها بخشی از این برنامه‌ها خواهد بود.
عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری، رویکرد اصلی برنامه‌های 22بهمن شهرداری را با تکیه بر شعار «من یک انقلابی‌ام» تشریح کرد. ویژه‌برنامه «بانگ‌الله‌اکبر» با حضور خانواده شهدا در برج میلاد تهران و نورافشانی در نقاط مختلف پایتخت آغازگر این جشن‌ها خواهد بود. همزمان بوستان‌های بزرگ شهر و 500مسجد میزبان مردم برای برگزاری جشن‌های مختلف سالگرد پیروزی انقلاب خواهند بود.

آنگونه که رمضانی خبرداده، در روز 22بهمن مدیریت شهری پا‌به‌پای مردم با خدمات‌رسانی فرهنگی هنری در راهپیمایی شرکت خواهد کرد. برپایی 30ایستگاه فرهنگی هنری و بالغ بر 200غرفه برای خدمت‌رسانی به مردم در مسیر راهپیمایی ایجاد می‌شود. همچنین نمایشگاه‌های جانبی برای فضاسازی حماسی انقلاب در طول مسیر میزبان راهپیمایان خواهند بود و توزیع محصولات فرهنگی در این غرفه‌ها انجام می‌شود.

بخش دیگری از جشن‌های انقلاب در روز 22بهمن حاصل تلاش‌های اخیر منتخبان سال‌های اخیر در جشنواره شمسه خواهد بود. برندگان جشنواره‌های شمسه در بخش‌های عکاسی و نقاشی، حضور راهپیمایان را به تصویر می‌کشند و در انتهای برنامه عکس‌ها و تابلوهای خود را به مردم تقدیم می‌کنند. گروه‌های برتر سرود شمسه نیز سرودهای انقلابی برای حضار می‌خوانند. در بخش تبلیغات و فضاسازی نیز با همکاری سازمان زیباسازی و شهرداری مناطق، رویکرد انقلابی جشن در قالب‌های مختلف ارائه می‌شود. به گفته رمضانی پس از راهپیمایی نیز جشن‌های مختلف در مراکز فرهنگی و بوستان‌ها برگزار می‌شود. همچنین ایستگاه‌های فرهنگی در 30ایستگاه مترو دایر خواهد بود و برای حاضران، از انقلاب خواهند گفت.

آمادگی مترو برای تردد شهروندان

حمل‌ونقل شهری نیز با نزدیک‌شدن به راهپیمایی 22بهمن آمادگی کامل خود را اعلام کرد. شرکت‌های بهره‌برداری مترو و اتوبوسرانی اعلام کردند برای حضور شهروندان در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب تمهیدات ویژه‌ای درنظر گرفته‌‌اند.
محسن نائبی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در این‌باره از ارائه تسهیلات ویژه مترو به مناسبت روز 22بهمن به راهپیمایان تهرانی خبر داد. مسافرگیری در روز 22بهمن در تمامی ایستگاه‌ها تا ساعت 11صبح رایگان است. همچنین مسافرگیری در ایستگاه‎‌های امام خمینی(ره)، دروازه دولت، دروازه شمیران، نواب، آزادی (تقاطع شادمان)، دانشگاه شریف، فردوسی، ولیعصر(عج) انقلاب، توحید، آزادی، حبیب‌الله، استاد معین، ارم سبز و صادقیه تا پایان مراسم سرویس‌دهی رایگان است.

همچنین ایستگاه شهرک اکباتان و میدان آزادی از شروع بهره‌برداری تا ساعت 14به‌دلیل راهپیمایی شهروندان تهرانی تعطیل خواهد بود. به گفته نائبی با توجه به اینکه از ساعت 12 تا 13با بیشترین حجم مسافر و بازگشت راهپیمایان روبه‌رو هستیم، فاصله زمانی حرکت قطارها از 4دقیقه به 2دقیقه کاهش می‌یابند و با افزایش حرکت مسافری تا پایان مراسم در خدمت شهروندان تهرانی خواهند بود. تعداد اعزام قطار با فاصله زمانی هر دو دقیقه تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت و پس از مراسم، حرکت قطارها به حالت عادی بازگشته و با سرفاصله روزهای تعطیل در خطوط مذکور به شهروندان ارائه خدمات می‌دهد. تا پایان حضور راهپیمایان در ایستگاه‌های مسیر راهپیمایی، این شرکت تمام تلاش خود را به‌منظور بازگشت عزیزان به مقاصد با اعزام قطارهای فوق‌العاده معطوف خواهد کرد.

اطلاعیه اتوبوسرانی برای روز 22بهمن

شرکت واحد تهران همپا با متروی تهران از ارائه تسهیلات ویژه به مناسبت راهپیمایی 22بهمن خبر داد. شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با عنایت به برگزاری مراسم یوم‌الله 22بهمن مصادف با سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در میدان آزادی، این شرکت از ساعت 7بامداد روز فوق از مبادی اصلی شهر اقدام به انتقال رایگان شهروندان به مسیرهای راهپیمایی خواهد کرد.

این مراکز شامل تهرانپارس، خاقانی، میدان امام حسین، میدان شمشیری، میدان رازی، میدان محمدیه، میدان قیام، میدان خراسان، میدان شوش، میدان راه‌آهن، میدان ابوذر، میدان جلیلی، میدان نازی‌آباد، خانی‌آباد، خلیج‌فارس، شهرک ولیعصر، یافت‌آباد، شادآباد، تهرانسر، کارگر شمالی، میدان صادقیه، کوی نصر، سیدجمال‌الدین اسدآبادی، شهران، شهرزیبا، کن، پونک، جنت‌آباد، میدان صنعت، شهرری، سیزده آبان، دولت‌آباد، خزانه، میدان رسالت، سیدخندان، هفت حوض، تجریش، قدس، لویزان، میدان شهدا، پیروزی، میدان کلاهدوز، پایانه خاوران، شهرک شهید بروجردی، شهرک شهید باقری، شهرک شهید محلاتی و شهرک شهید بهشتی و همچنین پایگاه‌های بسیج و مساجد تحت پوشش ستاد نمازجمعه می‌شود. پس از خاتمه مراسم نیز نسبت به بازگشت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی به مبادی اولیه از محدوده میدان آزادی اقدام می‌شود.

کد خبر 248853
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز