مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

گروه شهری: برای نخستین بار از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری میزان بدهی‌های دولت به شهرداری تهران اعلام شد.

محمود صلاحی گفت: دولت از سال 90 تا به امروز 6 هزارو 47 میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار است.به گفته وی، این بدهی‌ها مربوط به حوزه‌های حمل‌ونقل عمومی، ‌بافت‌های فرسوده، عوارض نوسازی، عوارض سوخت و جرایم راهنمایی و رانندگی است. بنابراین گزارش، دولت در بخش حمل‌ونقل عمومی 3هزارو 830 میلیارد تومان، ‌بافت‌های فرسوده 287 میلیاردو700میلیون تومان، نوسازی 871 میلیاردو 400 میلیون تومان، ‌عوارض سوخت 831 میلیاردو 100میلیون تومان و جرایم راهنمایی و رانندگی 227 میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهی دارد.

صلاحی با اظهار خوش‌بینی بابت پرداخت بدهی‌های مورد اشاره از سوی دولت اما گفت که شهرداری تهران انتظار ندارد که دولت با توجه به مشکلاتی که با آن دست به گریبان است این میزان بدهی را یک‌جا بپردازد. وی درعین حال از ارتباط خوب بین مدیریت شهری با دولت سخن گفت و ادامه داد: به همین مناسبت ستاد مشترکی از سوی استاندار تهران و شهردار تهران هر 3‌ماه یک‌بار تشکیل خواهد شد تا موضوعات بین دولت و شهرداری تهران در آن به بحث و بررسی گذاشته شود.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود به ویژگی‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: رقم بودجه سال آینده 15هزارو 198 میلیاردو 700 میلیون تومان است که نسبت به بودجه مصوب و متمم آن در سال 92 به میزان 9درصد رشد داشته که البته زیر نرخ تورم است.

البته 8هزارو 700 میلیارد تومان که بیش از 50درصد کل بودجه است نقدی و مابقی تهاتر یا به‌صورت غیرنقدی است. دراین باره صلاحی به تقسیم ماموریت‌های 6گانه شهرداری و میزان اختصاص بودجه به هرکدام از این بخش‌ها اشاره کرد و گفت: سال آینده در حوزه فرهنگی و اجتماعی شاهد 69درصد رشد بودجه هستیم که 12درصد بودجه را شامل می‌شود. همچنین 43درصد بودجه شهرداری اختصاص به حوزه حمل ونقل و ترافیک یافته که نسبت به سال92 رشد 57درصدی نشان می‌دهد.

اجرای ستاد استقبال از بهار

صلاحی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی از طرح استقبال از بهار گفت. افزایش خدمات‌رسانی مجموعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از 15اسفند تا 16فروردین بخشی از این اقدمات شهرداری تهران به مناسبت طرح استقبال از بهاراست. علاوه براین رسیدگی به بوستان‌ها، فعال‌شدن آب‌نماها، دیوارنویسی، ‌پرده‌نویسی، زیباسازی شهر و ایجاد کمپ‌های ویژه برای مسافران نوروزی بخشی از این اقدامات است. به گفته صلاحی، شهرداری تهران درنظر دارد در کنار کمپ‌های نوروزی که به وسعت زیاد ایجاد خواهند شد امکانات نانوایی، سرویس‌های بهداشتی و خرید‌های ضروری را برای مسافران فراهم سازد.

اجرای برنامه 5ساله دوم از اول فروردین93

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری با اشاره به اینکه نخستین برنامه 5ساله شهرداری در سال 87تهیه شد و پایان امسال نیز به اتمام می‌رسد، گفت: قبل از پایان سال نیز برنامه 5ساله دوم شهرداری تهیه شد و به شورای شهر رفت که از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود. به گفته صلاحی مبلغ اجرای این برنامه 97هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده بود که به درخواست شورای شهرتهران 5هزار میلیارد تومان به بخش حمل‌ونقل عمومی با محوریت مترو اضافه شد و متعاقب آن رقم برنامه 5ساله دوم به 102هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی درپاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره تفاوت برنامه 5ساله اول با دوم گفت: برنامه 5ساله اول راهبردی بود و تنها بخشی از آن در قسمت حمل‌ونقل عملیاتی و قابل سنجش بود اما در برنامه دوم همه اهداف کمی و قابل سنجش است ضمن اینکه برنامه 5ساله دوم قابلیت برش سالانه در بودجه را دارد به همین دلیل در پایان سال آینده ما آماده‌ایم که گزارشی از برش نخست این برنامه را به اطلاع شورای شهر برسانیم تا براساس آن بودجه سال 94بسته شود.

در ادامه نشست  معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر شاغل‌بودن 600نفر ازبازنشستگان در شهرداری گفت: در مجموع 200نفر در شهرداری بازنشسته داریم که 100نفر از آنان با قانون ایثارگری مشغول هستند و مابقی 50نفر لشکری و 50نفر کشوری هستند که برخی از آنها در بخش حفاظت مشغول هستند. وی این تعداد را یک‌هزارم نیروهای شهرداری دانست و گفت: در به‌کار‌گیری این نیروها هرگز خلاف قانون عمل نکردیم.

کد خبر 249044
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز