همزمان با بارش برف سنگین در استان‌های شمالی کشور، کمیته بررسی وضعیت بناهای تاریخی از تمامی بناهای تاریخی موجود در استان گیلان بازدید کرد و به برآورد خسارات ناشی از بارش برف سنگین بر بناهای تاریخی پرداخت.

برف-استان گیلان

کمیته بررسی وضعیت بناهای تاریخی کشور پس از بازدید از بناهای تاریخی گیلان اعلام کرد: با وجود آسیبی که به منازل مسکونی وارده آمده، هیچ‌یک از بناهای تاریخی گیلان در اثر بارش برف آسیب جدی ندیده‌اند.رضا علیزاده به خبرگزاری مهر گفت که گروهی از سوی کمیته بررسی وضعیت بناهای تاریخی برای بررسی وضعیت بناهای تاریخی استان گیلان به این استان اعزام شدند تا گزارشی از میزان آسیب‌های به‌وجود آمده به بناهای تاریخی در اثر بارش برف در استان گیلان ارائه کنند.

به گفته علیزاده، خوشبختانه بناهای تاریخی در مناطق بحران‌زده و جلگه‌ای مانند فومن، صومعه سرا و انزلی مشکل خاصی نداشته‌اند و فقط برخی از آنها آسیب‌های جزئی دیده‌اند که قابل حل شدن است. بارش برف سنگین در استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان و مازندران موجب شد تا مسافران این مناطق در هتل‌ها اقامت داده شوند. از سوی دیگر در مازندران بارش برف به بناهای تاریخی نیز آسیب وارد کرد اما آسیب به خانه های تاریخی در گیلان جزیی گزارش شده است.

کد خبر 249586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز