همشهری آنلاین: سمینار ملی هوای پاک، خودروی برقی و منافع ملی روز چهارشنبه هفته جاری از سوی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در تهران برگزار می‌شود.

سمینار ملی هوای پاک، خودرو برقی و منافع ملی هفته جاری برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، این سمینار یک روزه با حمایت برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در سالن آفتاب مرکز تحقیقات استرات‍ژیک برگزار خواهد شد.

"فریدون محمودیان" از برگزارکنندگان این سمینار گفت: اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور و معرفی خودروی برقی به عنوان راهکار علمی و قطعی برای کاهش آلودگی هوای کلان شهرها از جمله اهداف برگزاری این سمینار است.

وی از دیگر اهداف برگزاری این سمینار را تاکید بر لزوم اعمال سیاست‌های درست تشویقی برای توسعه پایدار خودرو، جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و انتقال تکنولوژی برای توسعه تولید داخلی عنوان کرد.

محمودیان گفت: بسترسازی به منظور ترغیب مصرف کنندگان برای انتخاب خودروی برقی به جای خودروی احتراقی، توسعه اقتصادی با نگاه دولت به مصرف منابع انرژی کشور و جلب حمایت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی در این زمینه از جمله موضوعاتی است که در این سمینار ملی توسط متخصصان و صاحب‌نظران مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

محمودیان با بیان این که خودروی برقی یک فناوری جدید و نوظهور نیست و این گونه خودروها از سال 1888 تا 1900 میلادی بیش از 28 درصد کل خودروهای جهان را تشکیل می‌دادند، خاطر نشان کرد: اگرچه بهره‌گیری از فرآورده‌های نفتی موجب شد خودروهای برقی برای چندین دهه در محاق فراموشی یا کم‌توجهی قرار گیرد اما اکنون با پیشرفت فناوری و به دلایل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی توجه به این گونه خودروها بیشتر شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر عامل بیش از 80 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از سوخت خودروها است و این مساله بر سلامت شهروندان نیز تاثیر منفی جدی گذاشته است، استفاده از خودروهای برقی و سرمایه‌گذاری در این زمینه را یک راه‌حل جدی برای این وضعیت بیان کرد.

محمودیان یادآور شد: در همین راستا، سمینار ملی هوای پاک، خودرو برقی و منافع ملی با همکاری مرکز تحقیقات استراتژیک، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نفت، شرکت ملی نفت ایران، سازمان محیط زیست، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت فولمن برگزار می‌شود.

کد خبر 251013
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز