یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های شقایق شرفی در گالری هفت ثمر گشایش یافته است.

نقاشی

به گزارش ایسنا، این هنرمند درباره این نمایشگاه گفت: 16 اثر با تکنیک رنگ روغن روی کاغذ به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های من در ایران است. کارها به صورت آبستره و انتزاعی هستند، اما در آن‌ها فرم هم دیده می‌شود.

او افزود: خود نمایشگاه عنوان ندارد، اما تک تک کارها نامگذاری شده‌اند. از این عناوین می‌توان به «دختران آفتاب»، «دختران بازیگوش»، «فریب» و «دختر پاییز» اشاره کرد.

سعی کردم در تابلوها به ساده‌گرایی و گرایش به اساسی کردن فرم‌ها را مد نظر قرار بدهم و رنگ‌ها دارای بار روحی و عاطفی باشند و آن را به مخاطب منتقل کنند.

شرفی همچنین عنوان کرد: گمان می‌کنم تابلوهای به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه بیشتر دارای موضوعات مفهومی هستند.

روز افتتاحیه که مردم به دیدن کارها آمده بودند، درباره‌ برخی از نقاشی‌ها از من توضیح می‌خواستند و من برایشان مفهوم به کار رفته در آن‌ها را توضیح می‌دادم.

این هنرمند در ادامه به سابقه فعالیت هنری خود اشاره و اظهار کرد: من کارم را با نقاشی به سبک فیگوراتیو آغاز کردم و آن را به صورت آکادمیک در دانشگاه دنبال می‌کردم؛ تا اینکه به ایتالیا مهاجرت کردم و در رشته ادبیات و تاریخ هنر ادامه تحصیل دادم.

مدتی بعد نقاشی را رها کردم و به چیدمان و ویدئوآرت مشغول شدم، تا اینکه تصمیم گرفتم دوباره نمایشگاهی از نقاشی‌هایم را برپا کنم.

شرفی ادامه داد: پیش از این نمایشگاه، کارهای مربوط به چیدمان و ویدئوآرت من در گالری‌های آریا و طراحان آزاد و در کشورهای ایتالیا و یونان به نمایش گذاشته شده بود، اما این نمایشگاه نخستین نمایشگاهی است که آثار نقاشی مرا در ایران در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

نمایشگاه نقاشی‌های شقایق شرفی از 9 تا 14 اسفند از ساعت 16 تا 20 در گالری هفت ثمر واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

کد خبر 251486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز