مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: زیست‌شناسان دریایی و مهندسان با همکاری یکدیگر لباس غواصی غول‌پیکری را ابداع کرده‌اند تا غواصان با استفاده از آن بتوانند تا اعماقچند صدمتری دریا حرکت کنند.

براساس گزارش NBC، این لباس بزرگ 240 کیلوگرم وزن داشته و به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند تا عمق 305 متری آب دریا دوام بیاورد، عمقی که ورود به آن برای بدن انسان تحمل‌ناپذیر است.

لباس غواصی

قرار است این لباس سنگین در ماه جولای مورد آزمایش قرار گرفته و از آن برای مطالعه و تصویربرداری از حیات‌وحش منطقه‌ای به نام دره‌ها یا Canyons، منطقه‌ای در آبهای نیوانگلند که در آن لایه قاره‌ای تا عمق سه هزار متری از پوسته زمین فرو رفته‌است.

لباس غواصی

این لباس بی‌نظیر ارتفاعی برابر دو متر داشته و از فلزات سخت و دیگر مواد مقاوم ساخته شده‌است. لباس غواصی مقاوم از چهار موتور با قدرت 1.6 اسب بخار برخوردار است تا بتواند غواص را به سطح آب برساند، یا به اطراف و حتی به سوی پایین حرکت دهد. همچنین سیستم اکسیژن‌رسانی این لباس می‌تواند تا 50 ساعت اکسیژن مورد نیاز غواص را تامین ساخته و فرد می‌تواند از طریق کابل‌های فیبرنوری سیستم ارتباطاتی دوجانبه، تنفسی و فشار لباس را کنترل کند.

قرار است در برنامه آزمایشی این لباس برروی شب‌تاب‌های زیستی و فلورسنت‌های زیستی که در عمق 200 تا هزار متری سکونت دارند، مطالعه شود،‌ در این مناطق نور بسیار ضعیف بوده فشار 30 برابر فشار هوا در سطح دریا است.

کد خبر 251558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز