دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

پانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه شامگاه شنبه ۱۰ اسفند با حضور هنرمندان، استادان دانشگاه و دانشجویان تئاتر در سالن شهید آوینی پردیس هنرهای نمایشی دانشکده هنرهای زیبا به کار خود پایان داد و برگزیدگان این دوره که پیش‌تر اعلام شده بود جایزه‌ای متفاوت دریافت خواهند کرد،‌ به‌جای جایزه نقدی تبلت و هارد‌اکسترنال جایزه گرفتند.

 یکی از ویژگی‌های مراسم اختتامیه جشنواره‌های تئاتر دانشجویی شور‌و‌حال سالن میزبان مراسم بود که روی قریب به اتفاق صندلی‌های آن دانشجویان نشسته بودند و پس از اعلام نام برنده هر بخش، با تمام توان دوستان خود را تشویق می‌کردند. این اتفاق در اختتامیه جشنواره تئاتر تجربه هم افتاد و وقتی مجری برنامه نام برگزیدگان و نامزدها را می‌خواند، دانشجویان با دست و جیغ و هورا دوستان‌شان را تا روی صحنه و لحظه دریافت جایزه همراهی می‌کردند.

فرهاد ناظرزاده‌کرمانی که زنگ افتتاحیه جشنواره را هم به صدا درآورده بود، در بخشی از مراسم اختتامیه روی صحنه رفت و گفت: من دوست ندارم در این جلسه قهرمان تراژدی باشم. برای همین هم می‌خواهم کوتاه صحبت کنم. تراژدی نمایشنامه‌ای است که شخصیت اصلی‌اش در ریختن خون خودش سهیم است؛ مثل سهراب در شاهنامه. امشب هم اگر کسی زیاد صحبت کند در ریختن خون خودش سهیم است. معتقدم هرقدر برای تئاتر هزینه شود جای دوری نرفته است.

سپس علی‌اصغر دشتی به نمایندگی از هیأت داوران بخش خلاقیت و آزاد نکته‌هایی درباره برگزیدگان بخش بازیگری گفت و افزود: پس از نهایی‌شدن آرا متوجه شدیم یکی از برگزیدگان دانشجوی تئاتر نیست و مجبور شدیم او را از داوری کنار بگذاریم اما با توجه به اینکه در آیین‌نامه توضیح روشنی در این زمینه داده نشده با مشورت دبیر جشنواره قرار شد به این دو نفر همسطح دیگر برگزیدگان جایزه تعلق بگیرد.

رحمت امینی، دبیر جشنواره با درخواست تخصیص ردیف بودجه برای جشنواره‌های تئاتر تجربه و عروسکی گفت: هیأت داوران 5نمایش را برای حضور در جشنواره تئاتر دانشگاهی برگزید که 2نمایش اتللو یک کلاژ و thebes got talent انتخاب قطعی هستند و 3 نمایش مجلس حامله‌خوانی، واپسین سه‌شنبه و یک میلی‌میکرون تا مرگ به دور دوم بازبینی‌های جشنواره تئاتر دانشگاهی راه می‌یابند.

تقدیر از مرتضی صفائیان، پیرغلام اهل‌بیت و از تعزیه‌خوانان قدیمی از دیگر مراسم اختتامیه بود و از طرف حامی مالی جشنواره به تقدیرشدگان هارد اکسترنال و به برگزیدگان تبلت اهدا شد. برگزیدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه در بخش‌های مختلف به این شرح معرفی شدند: در بخش خلاقیت پویا رئیسی بازیگر نمایش «چرخش در 360 درجه» و مینا مقامی‌زاده، بازیگر نمایش «مجلس حامله‌خوانی» به‌عنوان بازیگران برتر معرفی شدند و جایزه رشته‌های نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی به سجاد طهماسبی برای مجلس حامله‌خوانی رسید.

هیأت داوران در این بخش از نمایش «صدف خالی یا سناریویی که خیس شد» علیرضا سعیدی تقدیر ویژه کرد. در بخش آزاد رشته طراحی لباس جایزه برگزیده به ناهید حاجی‌محمدی برای نمایش «مده‌آ» اهدا شد و هیأت داوران جایزه ویژه طراحی صحنه را به مصطفی مرادیان برای «واپسین سه‌شنبه حامله‌خوانی» اهدا کرد. نوید فیاض، بازیگر نمایش «شوایک سرباز پاکدل» و هادی عطایی و مونا احمدی، بازیگر نمایش‌های «شوایک سرباز پاکدل» و «یک میلی میکرون تا مرگ» بازیگران برتر معرفی شدند. در رشته کارگردانی سیدسعید هاشم‌زاده برای «اتللو یک کلاژ» جایزه اصلی را گرفت و جایزه برگزیده نمایشنامه‌نویسی به احمد سلگی، نویسنده «یک میلی میکرون تا مرگ» رسید.

هیأت داوران متشکل از فریندخت زاهدی، حمیدرضا نعیمی و زهرا خسروی نمایش‌های «پرهام» و «چشمان کاملا بسته و خیس» را برای حمایت در اجرای عمومی معرفی کرد. در این مراسم ناصر آقایی، مریم معترف، فرشید ابراهیمیان، شهاب‌الدین عادل، بهروز محمودی‌بختیاری، مهدی سلطانی، فرزاد معافی، اتابک نادری، شیوا مسعودی، هما جدیکار، محمودرضا رحیمی و... حضور داشتند.

کد خبر 251670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز