همشهری آنلاین: رییس سازمان حج و زیارت گفت: هزینه سفر حج تمتع ۹۳ در دو قسط از متقاضیان دریافت میشود تا به این ترتیب در ایام منتهی به عید نوروز از نظر اقتصادی به زائران فشار وارد نشود.

به گزارش ایرنا، سعید اوحدی با اعلام این خبر گفت: در بحث سفر عمره مفرده بعد از 35 سال برای نخستین بار اعزام زائر را در ایام اربعین حسینی داشتیم که در گذشته دولت عربستان از اعزام زائر در این ایام جلوگیری می‌کرد و امسال زائران ما زودتر به عمره مفرده مشرف شدند.

وی از سرمایه‌گذاری و مشارکت ایران در احداث هتل در عراق و عربستان خبر داد و افزود: "ما عبدالخالق بن داوود" که دارای مجموعه بن داوود در عربستان است را قانع کردیم در زمینی در مدینه سرمایه‌گذاری کنند و هتلی با هفت هزار اتاق با نظارت و مهندسی ایران احداث شود تا با توجه به توسعه فضای مسجدالحرام، در حوزه مسکن در مدینه منوره دچار مشکل نشویم که امیدواریم با توجه به سفر وی به تهران، بتوانیم قراردادی را داشته باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: در کشور عراق نیز جلساتی را با مسئولان این کشور داشتیم و آنها را متقاعد کردیم تا در زمینی در کربلا، نجف و کاظمین، با پشتیبانی شبکه بانکی کشورمان سرمایه‌گذاری کنیم.

اوحدی گفت: در همین راستا با تاسیس شرکتی با مشارکت سه بانک و همچنین شرکت توسعه و عمران امید زائر، کنسرسیومی را خواهیم داشت که متولی احداث این هتل‌ها می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی افزود: شورای عالی آموزش در سازمان حج و زیارت تشکیل شده و پس از دریافت مجوز موسسه آموزشی برای سازمان، در کنار پذیرش دانشجو در رشته مدیریت حج و زیارت در دیگر رشته‌ها نظیر زبان عربی و انگلیسی نیز دانشجو جذب کنیم.

کد خبر 251915
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز