چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

مراسم رونمایی از کتاب «زندان الرشید» خاطرات رئیس ستاد سپاه ششم نیروی زمینی سپاه سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده عصر روز دوشنبه با حضور محسن رضایی فرمانده سابق سپاه، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مرتضی سرهنگی و محمدمهدی بهداروند خاطره‌نگار کتاب در حوزه هنری برگزار شد.

کتاب زندان الرشید

گرجی‌زاده در این نشست گفت: در کتاب از نقاط حساس زندگی شهید علی هاشمی گفته‌ام. در واقع حیفم آمد برخی اتفاق‌های جنگ را برای نسل جدید بازگو نکنم. شخصا شکنجه‌گرهای بعثی را بخشیدم چون امام راحل طوری ما را پرورش داده که کینه‌جو نباشیم. رضایی هم زندان الرشید را کتابی با ادبیات خود گرجی‌زاده معرفی کرد که خیلی زلال، بی‌پیرایه و بدون حرف اضافه با مخاطب سخن می‌گوید و رئیس سازمان تبلیغات گفت: در این کتاب استقامت و امید را می‌بینیم زیرا مکتب امام راحل شهادت است و این بزرگواران این مسیر را رفتند. سرهنگی در بخشی دیگر از مراسم رونمایی از زندان الرشید گفت: اگر نفهمیم با چه‌کسی جنگیدیم به مشکل خواهیم خورد. این کتاب ما را برای دشمن‌شناسی راهنمایی می‌کند.

این خاطرات کلاه آهنی ادبیات جنگ است و اگر فرماندهان خاطرات خود را منتشر نکنند، برای خیلی‌ها روشن نمی‌شود با چه‌کسی جنگیدیم. حجت‌الاسلام بهداروند دیگر سخنران مراسم بود که نگارش خاطرات گرجی‌زاده را به یک دوره سیر و سلوک اخلاقی تشبیه کرد و افزود: 3سال مردم و زنده شدم و زندگی کردم تا اینکه امروز به رونمایی آن رسیدیم. حکایت زندان الرشید، اول و آخر تمام‌نمای شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه نصرت است.

کد خبر 251984

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز