گروه سیاسی: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جلال طالبانی رئیس‌جمهوری عراق و هیئت همراه با تأکید بر این‌که مهم‌ترین مشکل عراق، حضور اشغالگران و نبود امنیت است، تصریح کردند: جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت کنونی عراق اعم از رئیس جمهوری، نخست‌وزیر، دولت و مجلس که منتخب مردم هستند به‌طور جدی حمایت می‌کند.

ایشان حضور مردم عراق در صحنه و انتخاب مسئولان را در تاریخ این کشور بی‌سابقه دانستند و افزودند: مخالفان وضعیت کنونی عراق درواقع مخالف خواست و منافع مردم این کشور هستند که در رأس آنها آمریکا و انگلیس قرار دارند و متأسفانه برخی دولت‌های منطقه نیز بر ضد منافع مردم عراق حرکت می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران آماده همه نوع همکاری با دولت و ملت عراق برای برقراری امنیت در این کشور است خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها مخالف گسترش روابط ایران و عراق هستند و تلاش دارند تا در این روابط اخلال ایجاد کنند اما باید در مقابل این اخلال ایستاد.

ایشان وحدت و همبستگی بیش از پیش ملت عراق به‌ویژه نخبگان سیاسی و فرهنگی این کشور را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: عامل اصلی ناامنی در عراق و وقوع فجایع کنونی، سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای همراه آنها هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اقدام آمریکا در مسلح کردن برخی گروه‌های تروریستی داخل عراق افزودند: این مسأله به‌ضرر خود آمریکایی‌ها تمام خواهد شد زیرا آنها چند سال پیش نیز برخی گروه‌ها را در داخل افغانستان مسلح کردند و سپس عواقب آن‌را دیدند.
ایشان با اشاره به سیاست فتنه‌انگیزی آمریکا در منطقه به‌ویژه فلسطین تأکید کردند: اوضاع فلسطین و درگیر کردن برادران فلسطینی با یکدیگر و فشاری که بر دولت منتخب مردم وارد می‌شود واقعا دردآور است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در چنین شرایطی، ملت‌ها و کشورهای منطقه راهی جز قوی کردن خود و اتحاد و انسجام و کمک به یکدیگر برای ایستادگی در مقابل قدرت‌های زورگو ندارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که ملت‌های منطقه با کمک یکدیگر قطعا توانایی ایستادگی در مقابل قدرت‌ها را دارند تصریح کردند: اگر ملت‌ها اراده کنند هر کاری را که بخواهند می‌توانند انجام دهند ازجمله این‌که می‌توانند آمریکا را به‌زانو درآورند.

در این دیدار که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری نیز حضور داشت، جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق ضمن قدردانی از حمایت‌های همیشگی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از ملت عراق تأکید کرد: دولت عراق گسترش روابط با ایران را یک ضرورت می‌داند و به‌طور جدی و علیرغم میل دشمنان، آن‌را دنبال خواهد کرد و در این مسیر تسلیم هیچ فشار خارجی نخواهد شد.

رئیس جمهوری عراق با اشاره به مشکل نبود امنیت در عراق و مسلح نبودن نیروهای پلیس این کشور افزود: در شرایط کنونی از هر پنج پلیس عراق فقط یک پلیس مسلح است و دولت عراق تلاش دارد تا از راه‌های مختلف اقدام به تسلیح پلیس و نیروهای مسلح و مقابله با ناامنی‌ها کند.

کد خبر 25227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز