مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

گروه شهری: برج میلاد شهر تهران با ویژه‌برنامه‌های نوروزی عطر یاس از ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین‌ماه سال ۹۳ به ارائه برنامه‌های متنوع خواهد پرداخت.

تهران

پیش‌بینی شده از ویژه برنامه‌های نوروز برج میلاد که درقالب 7سرا طراحی شده و از ساعت 10صبح تا 10 شب ادامه خواهد داشت بیش از یک میلیون نفر بازدید‌کنند. به گزارش همشهری، در سال 92تعداد بازدید‌کنندگان از برج میلاد نسبت به سال گذشته بیش از 130درصد رشد داشت.

فرزاد هوشیار، مدیرعامل برج میلاد تهران طی نشستی با خبرنگاران به تشریح ویژه برنامه‌های عطر یاس در نوروز و ویژه برنامه‌های تحویل سال نو پرداخت وگفت: با توجه به ایام فاطمیه سعی کردیم تا به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ساحت مقدس حضرت فاطمه(س) حفظ شود و برنامه‌هایمان مشتمل بر شادی‌های حلال و خانواده‌محور باشد.براین اساس قرار است در لحظه تحویل سال‌نو 300کودک یتیم در کنار بسیاری از هنرمندان و چهره‌های شاخص در بلندترین برج کشور بر سرسفره هفت سین برج میلاد بنشینند.

مدیرعامل برج میلاد در توضیح ویژه برنامه‌های نوروزی عطر یاس که در قالب 7سرا طراحی شده گفت: سرای کودک با بیش از 17غرفه طراحی شده شامل کارگاه ساخت عروسک، سفال‌گری و قرآن بخوانید عیدی بگیرید است همچنین در کلبه‌ای که به نام بچه‌های دیروز تدارک دیده شده پدر و مادرها به انتقال تجربیات دوران کودکی خود به کودکان خواهند پرداخت. غیراز این 17غرفه که خدمات رایگان ارائه می‌دهند 20غرفه نیز به ارائه محصولات کودک و نوجوان می‌پردازند.

یکی دیگر از سراهای طراحی شده سلامت نام دارد که با بیش از 60غرفه به ارائه انواع غذاها و نوشیدنی‌های ایرانی می‌پردازد علاوه براین غرفه آموزش، طب سنتی، مشاوره مذهبی و پزشکی هم داریم که بخش عمده این غرفه‌ها به ارائه خدمات رایگان می‌پردازند.

مدیرعامل برج میلاد در توضیح یکی دیگر از سراهای طراحی شده به مناسبت جشنواره نوروزی امسال از سرای فرهنگ فاطمی نام برد که در آن نمایش تصویری زندگی حضرت زهرا(س) مشتمل بر داستان تصویری زندگی آن حضرت با استفاده از افکت‌های ویژه، ‌نور، صدا، رنگ، تصویر و هنر مفهومی در فضایی به مساحت 2400مترمربع ارائه می‌شود.

در سرای بازی و سرگرمی برج میلاد نیز انواع بازی‌های رایانه‌ای، اسب‌های پونی، کالسکه ایرانی، هواپیمای کنترلی و... تدارک دیده شده که برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود. دراین غرفه همچنین بازدید‌کنندگان در بخش ورزش به‌صورت رایگان از تنیس، فوتبال‌دستی، تیراندازی، اسکیت سواری، پرتاب دارت و... استفاده خواهندکرد. در کنار این برنامه‌ها 30خودروی کلاسیک توسط کلکسیونرهای خصوصی به نمایش در خواهند آمد.

بنابراین گزارش نوروز امسال برای بازدید‌کنندگان از برج میلاد درقالب سرای سفر و تهرانگردی 7محور طراحی شده همچنین در غرفه آیین‌های اقوام ایرانی نیز 10چادر عشایری به معرفی زندگی، غذا و پوشش اقوام ایرانی اعم از ترکمن، شهمیرزاد، اعراب ایرانی، اعراب سیستانی، کرمانشاهی و شیرازی می‌پردازد.

هوشیار پارسیان با اشاره به اینکه برج میلاد در نوروز 93میزبان 10کشور با آیین‌های بهاری و نوروزی خواهد بود، گفت: ما امسال در برج میلاد به معرفی جاذبه‌های گردشگری و سوغات شهرهای مختلف می‌پردازیم. همچنین سرای سبک زندگی با 14غرفه با محوریت خانواده به آموزش نحوه برخورد با سالمندان، بازیافت، آتش‌نشانی، آموزش‌های شهروندی و غیره می‌پردازد.

برج میلاد امسال بیش از 100دست لباس ایرانی از دوره هخامنشی تا 50سال پیش را در معرض دید مردم قرار می‌دهد. همچنین اجرای موسیقی سنتی، اجرای نغمه‌های فاطمی، مراسم باستانی کاری، اجرای پانتومیم و عروسک‌های جدید عمو نوروز و ننه سرما در محوطه برج میلاد به‌صورت تن پوش حضور خواهند داشت. از دیگر برنامه‌های نوروزی برج میلاد برنامه تواشیح، اکران 4فیلم چ، طبقه حساس، ‌خط ویژه و معراجی‌هاست. مسابقات لیگ‌های ورزشی اروپا نیز به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

کد خبر 252417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز