همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه چهاردهمین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید منطقه ۱۷ تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در این مراسم با اشاره ضرورت شناخت کافی دشمن،‌ اضافه کرد: تاکتیک‌های مقابله با دشمن را بارها در زمین آزمایش تکرار کرده‌ایم و اگر امروز دشمن تهدیدات خود را عملی نمی‌کند بخاطر توان نظامی و روحیه ایثارگری است که در بین نیروهای مسلح ما موج می‌زند.

وی ضمنبا اشاره به سال‌های حماسه گفت:‌ وقتی دشمن بعثی در سال 1359 با 12 لشگر و 45 تیپ مستقل مرزهای ما را مورد تهدید قرار داد،‌مردم ایران نشان دادند که دین لقلقه زبانشان نیست و با پوشیدن لباس رزم برای دفاع از اسلام و قرآن و ناموسشان وارد میدان نبرد شدند .

وی اضافه کرد : 4000 شهید منطقه 17 تهران در این مکتب درس خواندند و درس پس دادند و اگر امروز دشمن جرأت حمله به کشور ما را ندارد به خاطر وجود چنین انسان‌هایی در این کشور است.

سرتیپ پوردستان ضمن اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س)،‌ ایشان را اولین مدافع حریم ولایت و پشتیبان امیرالمومنین (ع)‌ خواند و علت شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) را ولایتمداری ایشان برشمرد.

در ابتدای این مراسم، سردار بیگدلی، معاون سپاه محمد رسول الله (ص) خاطراتی از دفاع مقدس بیان کرد.

تقدیر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم ، خانواده شهید صبوری و خانم آبیار کارگردان فیلم شیار 143 از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در انتهای مراسم و در شب شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) حاضرین به عزادارای و سوگواری پرداختند.

چهاردهمین کنگره سرداران و 4000 شهید منطقه 17 تهران از 21 اسفند ماه آغاز و روز جمعه 23 اسفند ماه با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید.

کد خبر 253180
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز