مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات شهر پاریس فرانسه با هدف کنترل میزان آلودگی شدیدی که به‌تازگی گریبان شهروندان پاریسی را گرفته‌است، برای رانندگان این شهر محدودیت‌های تردد ایجاد کرده‌اند.

براساس گزارش BBC، از روز دوشنبه رانندگان به‌صورت یک روز در میان اجازه رانندگی در سطح شهر پاریس را خواهند داشت. این دومین باری است که از سال 1997 تاکنون چنین محدودیتی در شهر پاریس اعمال می‌شود.

پس از اینکه آلودگی هوای پاریس برای پنجمین روز متوالی در سطحی بالاتر از حد مجاز باقی‌ماند،‌مقامات دولت فرانسه تصمیم به ایجاد محدودیت در تردد رانندگان در شهر پاریس و مناطق اطراف آن گرفتند. موتورسیکلت‌ها نیز شامل این طرح محدود سازی خواهند بود. به این شکل در روز دوشنبه تنها خودروهایی که شماره پلاک آنها به رقم فرد ختم می‌شود اجازه تردد در شهر را خواهند داشت.

دولت همچنین برای تشویق شهروندان برای استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی از روز جمعه استفاده از سیستم حمل‌و‌نقل عمومی را به مدت سه‌روز رایگان اعلام کرد.

سردی شبها و گرمی روزهای پاریس باعث شده تا آلودگی مه‌آلود شهر پاریس پابرجا باقی بماند. به‌گزارش آژانس محیط زیست پاریس، آلودگی هوا در این شهر رکوردی تاریخی را به ثبت رسانده‌است. آلودگی هوای این شهر در آخرهفته گذشته به 180 میکروگرم از ذرات PM10 در متر مکعب رسید که دوبرابر حد مجاز ذرات معلق در هوا است.

کد خبر 253288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز