مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیوتکنولوژی یا فناوری زیستی می‌تواند در زمینه‌ای به‌جز بهبود بخشیدن به سلامت و کیفیت زندگی انسان‌ها نیز کاربرد داشته‌باشد: مجازات جنایتکاران محکوم به زندان.

زندان

براساس گزارش تلگراف، گروهی از دانشمندان بریتانیایی می‌گویند در آینده می‌توان از بیوتکنولوژی برای مجازات زندانیانی استفاده کرد که جرم آنها بسیار سنگین‌تر از مجازات‌های تعیین شده در قانون کشورهایی مانند بریتانیا است. این دانشمندان معتقدند می‌توان در زندانی این حس را ایجاد کرد که هزار سال از عمرش را در زندان سپری کرده‌است.

ربکا روآک و تیمی از محققان درحال مطالعه روی تکنولوژی‌هایی آینده‌نگرانه هستند که می‌توانند روند مجازات‌های قضایی را متحول سازند. به اعتقاد این گروه مجازات جنایتکاران را می‌توان با افزایش طول عمر آنها شدت بخشید ام این روند بسیار پرهزینه خواهد بود.

به گفته این محققان با کمک تکنولوژی‌های آینده می‌توان داروهایی تولید کرد که برروی ذهن اثر مختل کننده داشته و فرد پس از مصرف این داروها احساس می‌کند زمان بسیار کند سپری می‌شود. به واسطه همین داروها می‌توان در یک تبهکار خطرناک این احساس را ایجاد کرد که هزار سال از عمرش را در زندان سپری کرده‌است.

راهکار دیگر بارگذاری ذهن تبهکار روی رایانه است تا به این شکل سرعت عملکرد ذهن افزایش یابد. به این صورت با سرعت بخشیدن به عملکرد ذهن تبهکار می‌توان حکمی هزار ساله را در عرض هشت و نیم ساعت اجرا کرد. به گفته این محققان این رویکرد نسبت به رویکرد افزایش طول عمر تبهکاران برای تحمل مجازات بیشتر،‌کم‌هزینه‌تر خواهد بود. درحال حاضر شدید‌ترین مجازات در سیستم قضایی بریتانیا 30 سال زندان است.

کد خبر 253298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز