دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

خالق پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما از فیلمسازان خواست تمام توان خود را برای استفاده از فناوری سه‌بعدی به‌کار ببرند و پیش‌بینی کرد این فناوری در آینده نزدیک وارد بازار خانگی هم بشود.

فیلم سخنرانی جیمز کامرون در همایش مبتکران سه‌بعدی در لندن پخش شد و کارگردان «آواتار» در آن از تجربه‌های خود برای حاضران در سالن سخن گفت.به گزارش همشهری به نقل از اسکرین دیلی، کامرون در بخشی از سخنان خود پذیرفت که احتمالا در کارگردانی آواتار «بیش از اندازه محتاط» بوده است. او گفت: از تجربه‌های خودم در استفاده از فناوری تصاویر سه‌بعدی در دنباله‌های آواتار بیشتر استفاده خواهم کرد. پیش از من هیچ‌کدام از فیلم‌های سه‌بعدی 90دقیقه بیشتر نبودند و من نگران بودم کسی طاقت دیدن فیلم 3ساعتی را نداشته باشد اما حالا می‌دانم فیلم خوب هر چند دقیقه هم باشد، همه را جذب می‌کند.

کامرون به این نکته هم اشاره کرد که آنگ لی، مارتین اسکورسیزی و آلفونسو کوارون پیش از ساختن تازه‌ترین فیلم‌های خود «زندگی پای»، «هوگو» و «جاذبه» از او درباره استفاده از فناوری سه‌بعدی پرسیده‌اند. کارگردان «تایتانیک» گفت: روزهای اول و دوم هر سؤالی دارید، بپرسید. از روز سوم چنان غرق در فیلمبرداری سه‌بعدی می‌شوید که گویی سال‌هاست آن را انجام می‌دهید. من از فیلمسازان می‌خواهم سه‌بعدی را یک هنر ببینند.

به گفته کامرون، فیلمسازان بزرگ از همان ابتدا می‌دانند برای چه به تصاویر سه‌بعدی روی آورده‌اند اما فشار استودیوها به دیگر فیلمسازان برای تبدیل تصاویر دوبعدی به سه‌بعدی به هیچ وجه جواب نمی‌دهد. کارگردان آواتار در پایان گفت: شرکت‌های تولیدکننده محصولات الکترونیک کمی زود پای فناوری سه‌بعدی را به خانه‌ها باز کردند اما من معتقدم به‌زودی همه شهروندان فقط فیلم سه‌بعدی تماشا می‌کنند.

کد خبر 253518
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز