شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بزرگترین چالش است اما برخی تلاش می‌کنند این چالش را نادیده بگیرند و برخی می‌گویند که اصلا وجود ندارد.

سید حسن نصرالله

به گزارش ایرنا ، دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه هر متجاوزی به لبنان ، عمودی وارد می‌شود اما افقی خارج خواهد شد، خاطرنشان کرد که تنها گزینه که درمقابل ملت‌های منطقه ما وبویژه ملت لبنان قرار دارد، مقاومت است.

سخنرانی  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر شنبهدر مراسم شروع به کار «انجمن جبل عامل برای فرهنگ و ادب» و افتتاح « تئاتر پیروزی» آغاز شد.

سخنرانی یدبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم که درشهرک «عیناثا» در جنوب لبنان برگزار شد، از طریق ویدئو کنفرانس که همزمان از شبکه المنار پخش شد.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه «مناقشه درباره مقاومت قبل از امام موسی صدر شروع شده است و همچنان وجود دارد»، اظهارداشت : ایجاد چالش در خصوص مقاومت هیچ ارتباطی با ورود حزب الله به سوریه یا جنگ های 2006 و 1982 یا ابتدای دهه هفتاد ندارد و این چالش با ایجاد رژیم صهیونیستی در فلسطین کلید خورده است.

وی با اشاره به اینکه «مقاومت در اصل یک فرهنگ و یک تلاش جهادی است»، تصریح کرد: مقاومت در همه خانه ها و شهرها و روستاها و در مساجد لبنان وجود دارد و اسناد تاریخی این را ثابت می کندو مقاومتی که ما به آن ایمان داریم، آن را در جبل عامل می بینیم.

سید حسن نصرالله گفت : برخی می گویند که قبل رسیدن فلسطینی ها به لبنان ، مشکلی با اسراییل نداشتیم ، چگونه کسی می خواهد در تصمیم سازی سیاسی در لبنان مشارکت کند اما تاریخ منطقه و لبنان را نشناسد.

وی افزود: متاسفانه برخی در لبنان نمی دانند که مقاومت از سال 1948 شروع شده است زیرا معنی مقاومت را نمی دانند، مقاومت با ایجاد رژیم اشغالگیری شروع شده است.

دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه همواره اجماع ملی در خصوص مقاومت وجود داشته است ، اضافه کرد‌: از همین جا اعلام می کنم که مقاومت نسبت به گذشته بسیار قوی تر و قدرتمندتر درهمه زمینه‌ها شده است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه مقاومت بالاتر، مقدس تر وعمیق تر از مشکل با یک حزب و گروه است، اظهار داشت: برخی می‌دانند که مشکل اساسی آنها با مقاومت است و هرگونه طعنه و توصیف ناشایست از مقاومت، طعنه و سرزنش همه کسانی است که مقاومت را باور دارند نه یک گروه محدود و این توصیف کردن تبعاتی دارد که بزودی مشخص می‌شود.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: کجا معادله « ارتش ، ملت و مقاومت» شکست خورده است و شما کجا پیروز شده‌اید که از شکست این معادله سخن می‌گویید، این معادله سرزمین لبنان را آزاد کرد ، مقاومت اسرا را بازگرداند و با مردم و ارتش ازمرزها حمایت می‌کند و این جایگاه کنونی را به لبنان بخشیده است ، پیروزی های شما کجاست؟

وی با تاکید به اینکه مقاومت لبنان برای حمایت از ملت، وطن و سرزمین خود استوار و مستحکم باقی خواهد ماند، گفت: به فضل قدرت بازدارندگی مقاومت، اسراییل جرئت ورود به یک جنگ جدید را ندارد و مهم این است که آنها مقاومت و قدرت و قوت آن را می‌شناسند.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « توصیف دیگران به چیزهای دیگر واقعیت را تغییر نمی دهد»، تصریح کرد: طلا ، طلا باقی خواهد ماند و با گفته دیگران طلا به چوب تبدیل نخواهد شد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: مقاومت لبنان، طلا ست و لبنانی ها از چوب فقط تابوت برای سربازان اشغالگر درست می کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکل آنها با ما در خصوص سوریه، مواضع سیاسی ما است نه دخالت نظامی که بعداز مداخله دیگران صورت گرفت.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: ما از روز اول گفتیم که با درگیری و جنگ موافق نیستیم و خواستار سقوط هیچ نظام و دولتی نیستیم و خواستار اصلاحات و حل سیاسی می باشیم و مخالف نابودی سوریه و تحمیل گزینه‌هایی بر آن هستیم.

سید حسن نصرالله گفت: ما گفتیم که درمقابل طوفان‌های آینده در منطقه زانو نخواهیم زد وما آنها را تهدیدی برای وجود سوریه و مقاومت می‌دانیم و این موضع سیاسی را اتخاذ کردیم.

وی افزود : براساس این موضع وارد میدان نبرد شدیم و آن را صراحتا اعلام کردیم و اولین نبرد نظامی محدود بود زمانیکه به غوطه شرقی یعنی منطقه ای که بارگاه سیده زینب (س) در آنجا قرار دارد زمانیکه که گروه های مسلح در چند صدمتری آن قرار گرفتند و این سرنوشت بود که برای جلوگیری از این مقام بزرگ که می توانست پیامدهای خطرناکی داشته باشد، برویم.

دبیرکل حزب الله به اقدامات دولت ترکیه اشاره کرد و گفت‌: دولت ترکیه امروز از وجود ضریح جد بزرگ بنی عثمان سخن می گوید و دفاع از آن در حالیکه شمار زیادی از مسلمانان آن را نمی شناسند و حق خود می‌داند که برای دفاع از این ضریح در سوریه دخالت نظامی کند.

سید حسن نصرالله افزود: ما برای دفاع از مقام بزرگ حضرت زینب(س) که همه مسلمانان آن را دوست دارند، به سوریه رفتیم اما دیگران برای جنگ علیه سوریه می‌خواهند دفاع از یک ضریح را بهانه قرار دهند.

کد خبر 254191
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز