همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش دمای هوا در تهران و سواحل شمالی کشور طی روز آینده، گفت‌: هم‌اکنون شاهد بارش برف و باران در برخی مناطق کشور هستیم؛ ضمن آنکه بارش باران در تهران از بعدازظهر ۱۳ فروردین آغاز می‌شود.

فارس نوشت: امین‌حسین نقشینه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور، اظهار داشت: هم‌اکنون بارندگی‌ها در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، مناطقی از بوشهر، کرمان در دامنه های زاگرس مرکزی و همچنین در جنوب اصفهان (سمیرم) آغاز شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه این سامانه بارشی موجب تراکم ابر در نیمه جنوبی کشور شده است، افزود: این سامانه بارشی به تدریج به مناطق غرب، جنوب، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و نواحی دریای خزر کشیده می‌شود و موجب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و همچنین در مناطق مستعد بارش برف خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر این مناطق مرکز کشور، شمال شرق و برخی مناطق جنوب و شرق را نیز فرا می‌گیرد.

نقشینه اضافه کرد: با نفوذ هوای نسبتاً سرد طی روز آینده از عرض‌های شمال روی سواحلی شمالی کشور شاهد کاهش دما و تشدید بارندگی‌ها در سواحل شمالی می‌شویم.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر فردا بارش‌ها در غرب و جنوب غرب کشور آغاز می‌شود، ابراز داشت: این سامانه بارشی طی روز جمعه در نیمه شرقی کشور فعال می‌شود و شنبه هفته آینده نیز از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

نقشینه با بیان اینکه طی امروز و فردا خلیج فارس مواج است، گفت: در دو روز آینده نیز به سبب وزش باد شدید دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه یادآور شد: تهران نیز از بعد از ظهر شاهد تراکم ابرها همراه با وزش باد و همچنین بارش باران به صورت رگبار خواهد بود.

وی با اعلام اینکه فردا نیز آسمان پایتخت ابری است، بیان داشت: بر همین اساس بارش باران در سطح شهر تهران و بارش برف در مناطق مستعد این کلانشهر دور از انتظار نخواهد بود.

نقشینه با بیان اینکه از اواخر وقت پنجشنبه به تدریج شاهد کاهش ابر در آسمان این کلانشهر می‌شویم، ادامه داد: فردا دمای هوا در تهران 3 تا 4 درجه و در سواحل شمالی 5 تا 6 درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

کد خبر 254433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز